Analýza marketingové komunikace společnosti Tesla se zaměřením na osobní branding Elona Muska za období 2016-2017
Tesla marketing communication analysis focused on elon Musk's personal branding in the period of 2016-2017
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102811Identifiers
Study Information System: 192564
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Klimeš, David
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
25. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Tesla, Elon Musk, marketing, marketingová komunikace, osobní branding, WOM marketing, inovaceKeywords (English)
Tesla, Elon Musk, marketing, marketing communication, personal branding, WOM marketing, innovationTato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Tesla se zaměřením na osobní branding Elona Muska. Tesla představuje fenomén současnosti nejen na poli elektromobility, ale i marketingu. Proto se práce snaží postihnout výjimečně inovativní přístup Tesly k marketingu, který oborová média často prezentují jako příkladný. A to především ve spojitosti s aktivitami vizionářského výkonného ředitele Elona Muska. Ten se stal díky velmi aktivní komunikaci na sociálních sítích a medializaci sledovanou tváří společnosti a zároveň jejím marketingovým kanálem. První část práce uvádí a do kontextu zasazuje teoretické koncepty, z nichž marketingová komunikace Tesly vychází. Poté navazuje představení Tesly a její historie spolu s úvodními informacemi o Elonu Muskovi. Praktická část se zaměřuje na deskriptivní analýzu marketingové komunikace společnosti s důrazem na osobní branding Elona Muska. Nejprve je zde představen ucelený obraz marketingové komunikace značky, která využívá úzkého propojení a návaznosti marketingových aktivit. Poté jsou prakticky rozvinuty jednotlivé zásadní oblasti komunikačních aktivit včetně shrnujícího zpracování SWOT analýzy.
This bachelor thesis deals with Tesla marketing communication focusing on Elon Musk's personal branding. Tesla represents a today's phenomenon not only in the field of electromobility but also marketing. Therefore, the thesis tries to cover Tesla's exceptionally innovative approach to marketing which the marketing media often present as exemplary. This is done especially in connection with its visionary CEO Elon Musk's activities. He has become a watched public face of the company and at the same time its marketing channel thanks to his active social network communication and media coverage. The first part introduces and contextualizes the theoretical concepts on which is Tesla's marketing communication based on. Then, there is the introduction of Tesla and its history along with basic information about Elon Musk. Practical part aims at the descriptive analysis of company's marketing communication with the emphasis on Elon Musk's personal branding. Firstly, a coherent image of the brand's marketing communication is presented. Then, the main marketing communication activities are individually introduced including the summarizing SWOT analysis.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...