Vývoj a postavení ženských postav v počítačových hrách o Zaklínači
The development and position of female characters in the Witcher video games series
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102771Identifikátory
SIS: 193038
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Miessler, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zaklínač, videohry, počítačové hry, archetyp, stereotypy, ženy, gender, sexismusKlíčová slova (anglicky)
Witcher, videogames, computer games, archetype, stereotypes, women, gender, sexismPráce se zaměřuje na analýzu zobrazení, chování a vývoje ženských postav ve videoherní sérii Zaklínač, která se skládá ze tří příběhově na sebe navazujících her. Cílem práce je provést analýzu všech ženských postav, které se v této třídílné sérii objevují, a to jak hlavních hrdinek, tak vedlejších postav a monster ženského rodu. V teoretické části jsou objasněny základní herní pojmy i to, jak je s videohrami spojena problematika genderu - konkrétně femininita, sexismus a základní ženské archetypy, které se v hrách neodmyslitelně objevují. Práce se dále věnuje představení jak vzniku herního světa Zaklínače, tak i představení jeho hlavního hrdiny Geralta a stručně seznamuje i s dějem hry. V druhé, analytické části práce jsou analyzovány hlavní tři hrdinky herní série, a to v rámci jejich vyobrazení, chování, motivace, ale zároveň i ve vztahu s hlavním hrdinou, jejich chování během boje a vztahy s ostatními postavami. Dále práce analyzuje vybrané vedlejší ženské postavy hry, které jsou zkoumány buď jednotlivě (například čarodějky a válečnice) nebo jako celé skupiny (například vesničanky, měšťanky, upírky), a to podle toho, jak dalece signifikantní jsou. Práce zkoumá, zda a jak se veškeré představené postavy vyvíjí s průběhem jednotlivých her a také zda podléhají sexistickému zobrazení nebo genderové...
This work focuses on the analysis of visual representation, behaviour and development of female characters in the video games series the Witcher, which consists of three games with consequential stories. The aim of this work is to analyse all female characters that appear in this three-part series, from main characters to supporting characters and female monsters. In the first part of this work, there is the theoretical clarification of the basic gaming terms and how the gender problematics are connected with video games - namely femininity, sexism and basic female archetypes, which are an inseparable part of games. Furthermore, the thesis introduces the origin of the Witcher world as well as its main hero, Geralt, and briefly introduces the plot of the series. In the second part of this work, the three main characters of the series are analysed in the terms of their visual representation, behaviour, motivation as well as their relationship with the main hero, their behaviour during fights and their relationships with other characters. Furthermore, this work analyses selected female characters, which are examined as individuals (for example sorceresses and warriors) or as groups (for example village women, town women and vampires), according to how significant they are. This thesis focuses on how...
