Zobrazit minimální záznam

The development and position of female characters in the Witcher video games series
dc.contributor.advisorKrobová, Tereza
dc.creatorBoukalová, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-16T10:08:36Z
dc.date.available2018-10-16T10:08:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102771
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na analýzu zobrazení, chování a vývoje ženských postav ve videoherní sérii Zaklínač, která se skládá ze tří příběhově na sebe navazujících her. Cílem práce je provést analýzu všech ženských postav, které se v této třídílné sérii objevují, a to jak hlavních hrdinek, tak vedlejších postav a monster ženského rodu. V teoretické části jsou objasněny základní herní pojmy i to, jak je s videohrami spojena problematika genderu - konkrétně femininita, sexismus a základní ženské archetypy, které se v hrách neodmyslitelně objevují. Práce se dále věnuje představení jak vzniku herního světa Zaklínače, tak i představení jeho hlavního hrdiny Geralta a stručně seznamuje i s dějem hry. V druhé, analytické části práce jsou analyzovány hlavní tři hrdinky herní série, a to v rámci jejich vyobrazení, chování, motivace, ale zároveň i ve vztahu s hlavním hrdinou, jejich chování během boje a vztahy s ostatními postavami. Dále práce analyzuje vybrané vedlejší ženské postavy hry, které jsou zkoumány buď jednotlivě (například čarodějky a válečnice) nebo jako celé skupiny (například vesničanky, měšťanky, upírky), a to podle toho, jak dalece signifikantní jsou. Práce zkoumá, zda a jak se veškeré představené postavy vyvíjí s průběhem jednotlivých her a také zda podléhají sexistickému zobrazení nebo genderové...cs_CZ
dc.description.abstractThis work focuses on the analysis of visual representation, behaviour and development of female characters in the video games series the Witcher, which consists of three games with consequential stories. The aim of this work is to analyse all female characters that appear in this three-part series, from main characters to supporting characters and female monsters. In the first part of this work, there is the theoretical clarification of the basic gaming terms and how the gender problematics are connected with video games - namely femininity, sexism and basic female archetypes, which are an inseparable part of games. Furthermore, the thesis introduces the origin of the Witcher world as well as its main hero, Geralt, and briefly introduces the plot of the series. In the second part of this work, the three main characters of the series are analysed in the terms of their visual representation, behaviour, motivation as well as their relationship with the main hero, their behaviour during fights and their relationships with other characters. Furthermore, this work analyses selected female characters, which are examined as individuals (for example sorceresses and warriors) or as groups (for example village women, town women and vampires), according to how significant they are. This thesis focuses on how...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZaklínačcs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectarchetypcs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectženycs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectsexismuscs_CZ
dc.subjectWitcheren_US
dc.subjectvideogamesen_US
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectarchetypeen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectwomenen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectsexismen_US
dc.titleVývoj a postavení ženských postav v počítačových hrách o Zaklínačics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-25
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId193038
dc.title.translatedThe development and position of female characters in the Witcher video games seriesen_US
dc.contributor.refereeMiessler, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na analýzu zobrazení, chování a vývoje ženských postav ve videoherní sérii Zaklínač, která se skládá ze tří příběhově na sebe navazujících her. Cílem práce je provést analýzu všech ženských postav, které se v této třídílné sérii objevují, a to jak hlavních hrdinek, tak vedlejších postav a monster ženského rodu. V teoretické části jsou objasněny základní herní pojmy i to, jak je s videohrami spojena problematika genderu - konkrétně femininita, sexismus a základní ženské archetypy, které se v hrách neodmyslitelně objevují. Práce se dále věnuje představení jak vzniku herního světa Zaklínače, tak i představení jeho hlavního hrdiny Geralta a stručně seznamuje i s dějem hry. V druhé, analytické části práce jsou analyzovány hlavní tři hrdinky herní série, a to v rámci jejich vyobrazení, chování, motivace, ale zároveň i ve vztahu s hlavním hrdinou, jejich chování během boje a vztahy s ostatními postavami. Dále práce analyzuje vybrané vedlejší ženské postavy hry, které jsou zkoumány buď jednotlivě (například čarodějky a válečnice) nebo jako celé skupiny (například vesničanky, měšťanky, upírky), a to podle toho, jak dalece signifikantní jsou. Práce zkoumá, zda a jak se veškeré představené postavy vyvíjí s průběhem jednotlivých her a také zda podléhají sexistickému zobrazení nebo genderové...cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on the analysis of visual representation, behaviour and development of female characters in the video games series the Witcher, which consists of three games with consequential stories. The aim of this work is to analyse all female characters that appear in this three-part series, from main characters to supporting characters and female monsters. In the first part of this work, there is the theoretical clarification of the basic gaming terms and how the gender problematics are connected with video games - namely femininity, sexism and basic female archetypes, which are an inseparable part of games. Furthermore, the thesis introduces the origin of the Witcher world as well as its main hero, Geralt, and briefly introduces the plot of the series. In the second part of this work, the three main characters of the series are analysed in the terms of their visual representation, behaviour, motivation as well as their relationship with the main hero, their behaviour during fights and their relationships with other characters. Furthermore, this work analyses selected female characters, which are examined as individuals (for example sorceresses and warriors) or as groups (for example village women, town women and vampires), according to how significant they are. This thesis focuses on how...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV