Zobrazit minimální záznam

ADHD children in preschool age
dc.contributor.advisorMužáková, Monika
dc.creatorMikuluvková, Ludmila
dc.date.accessioned2018-10-10T16:46:59Z
dc.date.available2018-10-10T16:46:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102446
dc.description.abstractThe topic of this bachelor thesis is ADHD children in preschoolage. I chose this topic because I was very interested in it. During my pedagogical practice at kindergarten, it occurred to me that I had come across an "uncontrollable" boy who had become an impulse to develop this work. The theoretical part summarizes the current knowledge about ADHD and the main point is its specificity at pre-school age. In the practical part I focused on research, which will be carried out by a qualitative survey - specifically a semi-structured interview. This will be recorded on the recorder and then overwritten in the text version. Using the results of the interviews, I want to clarify the research questions. The aim is to find out how parents, nursery schools and other professionals work together. I want to find out from parents of children and teachers whether they have been informed about ADHD and how, as well as information on the approach of teachers, methods and educational approaches that have proven to children with ADHD. The results confirmed the hypothesis of collaboration, awareness and educational attitudes. Parents were not informed before diagnosis. Teachers and parents evaluate cooperation very well, describe what could be improved in cooperation. Teachers in the collaboration point to the...en_US
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je ADHD u dítěte v předškolním věku. Toto téma jsem si vybrala, protože ve mně vzbudilo velký zájem. Během mé pedagogické praxe v mateřské škole se mi stalo, že jsem narazila na "nezvladatelného" chlapce, který se stal jakýmsi impulsem k vypracování této práce. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky o ADHD a hlavním bodem jsou jeho specifika v předškolním věku. Praktická část je zaměřena na výzkum, který bude proveden kvalitativním šetření- konkrétně polostrukturovaným rozhovorem. Ten bude zaznamenáván na diktafon a následně přepsán do textové verze. Pomocí výsledků z rozhovorů chci objasnit položené výzkumné otázky. Cílem je zjistit informace o tom, jak funguje spolupráce rodičů, mateřské školy a dalších odborníků. Od rodičů dětí a učitelek chci zjistit, zda byli informováni o syndromu ADHD a jak, dále pak informace o přístupu učitelek, metodách a výchovných přístupech, které se u dětí se syndromem ADHD osvědčily. Výsledky potvrdili hypotézu o spolupráci, informovanosti a výchovných přístupech. Rodiče před diagnostikováním nebyli informováni. Učitelky a rodiče hodnotí spolupráci vcelku dobře, popisují, co by se dalo zlepšit ve spolupráci. Učitelky v rámci spolupráce poukazují na přehlcenost odborných pracovišť. V přístupu učitelek chybí empatie a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHyperactivityen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjecteducational approaches and principlesen_US
dc.subjectdiagnosisen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectHyperaktivitacs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectvýchovné přístupy a zásadycs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.titleADHD u dítěte v předškolním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188534
dc.title.translatedADHD children in preschool ageen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je ADHD u dítěte v předškolním věku. Toto téma jsem si vybrala, protože ve mně vzbudilo velký zájem. Během mé pedagogické praxe v mateřské škole se mi stalo, že jsem narazila na "nezvladatelného" chlapce, který se stal jakýmsi impulsem k vypracování této práce. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky o ADHD a hlavním bodem jsou jeho specifika v předškolním věku. Praktická část je zaměřena na výzkum, který bude proveden kvalitativním šetření- konkrétně polostrukturovaným rozhovorem. Ten bude zaznamenáván na diktafon a následně přepsán do textové verze. Pomocí výsledků z rozhovorů chci objasnit položené výzkumné otázky. Cílem je zjistit informace o tom, jak funguje spolupráce rodičů, mateřské školy a dalších odborníků. Od rodičů dětí a učitelek chci zjistit, zda byli informováni o syndromu ADHD a jak, dále pak informace o přístupu učitelek, metodách a výchovných přístupech, které se u dětí se syndromem ADHD osvědčily. Výsledky potvrdili hypotézu o spolupráci, informovanosti a výchovných přístupech. Rodiče před diagnostikováním nebyli informováni. Učitelky a rodiče hodnotí spolupráci vcelku dobře, popisují, co by se dalo zlepšit ve spolupráci. Učitelky v rámci spolupráce poukazují na přehlcenost odborných pracovišť. V přístupu učitelek chybí empatie a...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this bachelor thesis is ADHD children in preschoolage. I chose this topic because I was very interested in it. During my pedagogical practice at kindergarten, it occurred to me that I had come across an "uncontrollable" boy who had become an impulse to develop this work. The theoretical part summarizes the current knowledge about ADHD and the main point is its specificity at pre-school age. In the practical part I focused on research, which will be carried out by a qualitative survey - specifically a semi-structured interview. This will be recorded on the recorder and then overwritten in the text version. Using the results of the interviews, I want to clarify the research questions. The aim is to find out how parents, nursery schools and other professionals work together. I want to find out from parents of children and teachers whether they have been informed about ADHD and how, as well as information on the approach of teachers, methods and educational approaches that have proven to children with ADHD. The results confirmed the hypothesis of collaboration, awareness and educational attitudes. Parents were not informed before diagnosis. Teachers and parents evaluate cooperation very well, describe what could be improved in cooperation. Teachers in the collaboration point to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV