Show simple item record

A comparion of Czech and Slovak blogs as a marketing tool
dc.contributor.advisorVlasák, Zbyněk
dc.creatorJežková, Nikola
dc.date.accessioned2018-10-10T16:03:41Z
dc.date.available2018-10-10T16:03:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102403
dc.description.abstractThis bachelor thesis Comparison of Czech and Slovak blogs as a marketing tools examines personal internet blogs. In this work is crucial qualitative research method which is performed in several Czech and Slovak selected bloggers. All these bloggers are represent or represented by the czech agency Elite Bloggers. The goal is to show how marketing communication differs in the Czech Republic and Slovakia and what position the bloggers have in their countries. Similarly, cooperation with companies that appear on both markets will be compared. Finally, the actual numbers of readers and followers on social networks will be used for the final comparison. For the sake of timeliness, the period under review is the current year of 2018. This is mainly due to the ever-increasing range of individual bloges. The theoretical part deals first with the Internet, which is dissected from history to the present. And also the blogs themselves, which are the main topic of the work. It is explained the concept, the species and the critical view. The empirical part is mainly a questionnaire survey, a presentation of individual bloggers and companies working with them, a personal interview with the CEO of Elite Bloggers, and emphasis is placed on other elements that can compare the Slovak and Czech blogger world.en_US
dc.description.abstractPředkládaná práce Srovnání českých a slovenských blogů coby marketingových nástrojů zkoumá osobní internetové blogy. Klíčová je v práci kvalitativní metoda výzkumu provedena na několika českých a slovenských vybraných blogerkách. Všechny blogy buď zastupuje, nebo zastupovala česká agentura Elite Bloggers. Cílem je ukázat, jak se marketingová komunikace liší v tuzemsku a na Slovensku a jaké postavení blogeři z daných zemí mají. Stejně tak budou porovnané i spolupráce s firmami, které se objevují na obou těchto trzích. Přičemž k závěrečnému porovnání budou využita i aktuální čísla čtenosti a počtu followerů na sociálních sítích. Z důvodu aktuálnosti je zkoumaným obdobím aktuální rok 2018. A to především s ohledem na neustále vzrůstající dosah jednotlivých blogerek. Teoretická část se věnuje nejprve internetu, který je rozebrán od historie po současnost. Dále také samotným blogům, jež jsou hlavním tématem práce. Je vysvětlen pojem blog, uvedeny druhy i kritický pohled. Empirická část pak patří hlavně dotazníkovému šetření, představení jednotlivých blogerek a firem, které s nimi spolupracují, také osobnímu rozhovoru s generální ředitelkou Elite Bloggers a je zde také kladen důraz na další prvky, jež dokážou porovnat slovenský a český blogový svět.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBlogsen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectmarketing toolen_US
dc.subjectBlogycs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectmarketingový nástrojcs_CZ
dc.titleSrovnání českých a slovenských blogů coby marketingových nástrojůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-18
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId192589
dc.title.translatedA comparion of Czech and Slovak blogs as a marketing toolen_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná práce Srovnání českých a slovenských blogů coby marketingových nástrojů zkoumá osobní internetové blogy. Klíčová je v práci kvalitativní metoda výzkumu provedena na několika českých a slovenských vybraných blogerkách. Všechny blogy buď zastupuje, nebo zastupovala česká agentura Elite Bloggers. Cílem je ukázat, jak se marketingová komunikace liší v tuzemsku a na Slovensku a jaké postavení blogeři z daných zemí mají. Stejně tak budou porovnané i spolupráce s firmami, které se objevují na obou těchto trzích. Přičemž k závěrečnému porovnání budou využita i aktuální čísla čtenosti a počtu followerů na sociálních sítích. Z důvodu aktuálnosti je zkoumaným obdobím aktuální rok 2018. A to především s ohledem na neustále vzrůstající dosah jednotlivých blogerek. Teoretická část se věnuje nejprve internetu, který je rozebrán od historie po současnost. Dále také samotným blogům, jež jsou hlavním tématem práce. Je vysvětlen pojem blog, uvedeny druhy i kritický pohled. Empirická část pak patří hlavně dotazníkovému šetření, představení jednotlivých blogerek a firem, které s nimi spolupracují, také osobnímu rozhovoru s generální ředitelkou Elite Bloggers a je zde také kladen důraz na další prvky, jež dokážou porovnat slovenský a český blogový svět.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis Comparison of Czech and Slovak blogs as a marketing tools examines personal internet blogs. In this work is crucial qualitative research method which is performed in several Czech and Slovak selected bloggers. All these bloggers are represent or represented by the czech agency Elite Bloggers. The goal is to show how marketing communication differs in the Czech Republic and Slovakia and what position the bloggers have in their countries. Similarly, cooperation with companies that appear on both markets will be compared. Finally, the actual numbers of readers and followers on social networks will be used for the final comparison. For the sake of timeliness, the period under review is the current year of 2018. This is mainly due to the ever-increasing range of individual bloges. The theoretical part deals first with the Internet, which is dissected from history to the present. And also the blogs themselves, which are the main topic of the work. It is explained the concept, the species and the critical view. The empirical part is mainly a questionnaire survey, a presentation of individual bloggers and companies working with them, a personal interview with the CEO of Elite Bloggers, and emphasis is placed on other elements that can compare the Slovak and Czech blogger world.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV