Show simple item record

The role of non-profit organisations in determining leisure time activity of children and adolescent youth
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorAl-Amelová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-03T12:57:42Z
dc.date.available2017-04-03T12:57:42Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10204
dc.description.abstractTématem práce jsou dospívající a jejich volný čas. Nejprve se zabívá tím, co se z pohledu psychologického a sociologického děje v období dospívání. V další části jsou vymezeny pojmy vrstevnická skupina, volný čas a neziskový sektor. Pak následuje přehled organizací nabízejících volnočasové aktivity pro dospívající, včetně nabídky neziskových organizací. V empirické části jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření, který se snažil nalézt odpovědi na otázky : Jak tráví dospívající svůj volný čas? V jakých organizacích? Kde o nabídce získávají informace? Jak jsou se svým volným časem spokojeni?cs_CZ
dc.description.abstractIn the first part, it discussess adolescence from the point of view of psychology and sociology. The next part attempts to define the key concepts: peer group, free time and non-profit sector and following comes an overview of organisations providing leisure time activities to adolescents, including the non-profit organisations. The empirical part presents results of a small enquiry, which was carried to find out how adolescents really spend their leisure time, what organisations assist them in that and how they learn about these possibilities. Last but not least, it also investigated whether and to what extent are they satisfied with the currently available options.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleÚloha neziskových organizací v ovlivňování volného času dětí a mládeže (13-18 let)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27752
dc.title.translatedThe role of non-profit organisations in determining leisure time activity of children and adolescent youthen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001011555
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce jsou dospívající a jejich volný čas. Nejprve se zabívá tím, co se z pohledu psychologického a sociologického děje v období dospívání. V další části jsou vymezeny pojmy vrstevnická skupina, volný čas a neziskový sektor. Pak následuje přehled organizací nabízejících volnočasové aktivity pro dospívající, včetně nabídky neziskových organizací. V empirické části jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření, který se snažil nalézt odpovědi na otázky : Jak tráví dospívající svůj volný čas? V jakých organizacích? Kde o nabídce získávají informace? Jak jsou se svým volným časem spokojeni?cs_CZ
uk.abstract.enIn the first part, it discussess adolescence from the point of view of psychology and sociology. The next part attempts to define the key concepts: peer group, free time and non-profit sector and following comes an overview of organisations providing leisure time activities to adolescents, including the non-profit organisations. The empirical part presents results of a small enquiry, which was carried to find out how adolescents really spend their leisure time, what organisations assist them in that and how they learn about these possibilities. Last but not least, it also investigated whether and to what extent are they satisfied with the currently available options.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV