Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu
Teacher's personal teaching conception as a crucial factor of geography lessons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101518Identifikátory
SIS: 184413
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vrhel, Matěj
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitelovo osobní pojetí výuky, vyučovací styly, cíle výuky zeměpisu, obsah výuky zeměpisu, mapy, učebniceKlíčová slova (anglicky)
teacher's personal teaching conception, teaching styles, geography teaching objectives, geography teaching content, maps, textbooksUčitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu Abstrakt Bakalářská práce zkoumá učitelovo osobní pojetí výuky zeměpisu, vyučovací styly a některé další vybrané aspekty výuky. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, co a jakým způsobem vyučují dnešní učitelé zeměpisu, co je pro ně v zeměpise nejdůležitější a co chtějí primárně naučit své žáky. Vedle toho bylo velmi důležitým cílem vytvořit výzkumný nástroj (konkrétně dotazník) na zjišťování pojetí výuky učitele a jeho dopadu na výuku. Základní pojmy jako učitelovo osobní pojetí výuky a vyučovací styly jsou definovány v teoretické části. Následuje metodická a praktická část. Praktická část se skládá z výsledků dotazníkového šetření. Dotazník byl připraven a pilotován na základě teoreticko- metodologické rozvahy a diskuze s literaturou. Z výsledků vyplývá, že byl tento dotazník použitelný v praxi a že učitelovo osobní pojetí výuky významně ovlivňuje výuku zeměpisu. Bylo zjištěno, že se respondenti kladou důraz na výuku znalostního přehledu o světě, logické uvažování, orientaci v mapě a v prostoru a aktivity praktické pro život. Největší důraz kladou na výuku o České republice. Všechny tyto znalosti ale považují spíše za jakýsi základ pro to, aby si žáci osvojili postoje, názory a hodnoty a aplikovali množství znalostí do praktických...
Teacher's personal teaching conception as a crucial factor of geography lessons Abstract This bachelor thesis examines a teachers' personal approaches of teaching geography, teaching styles and other selected aspects of the learning process. The main task of this work was to determine the content and the way of teaching of modern geography teachers, as well as the most important aspects of geography to be taught and what the teachers primarily want to teach their students. Beside this, a very important goal was to create a research tool (particularly a survey) to determine a teacher's teaching method and its impact on the learning process. Basic terminology, such as teacher's personal approach of teaching and teaching styles are defined in the theoretical part. Methodology and practical part follow afterwards. The practical part is consisted of results of the survey. The survey was prepared and piloted based on the theoretical-methodological balance sheet and the literature discussion. The results show that this survey was usable in practice and that the teacher's personal approach significantly influences the teaching process of geography. Respondents were found to place emphasis on teaching general worldview, logical reasoning, map and space orientation, and activities that are practical for life. The...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Porovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném čase
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSobková, Ladislava (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 11. 1. 2011Název: Porovnání metod a organizačních forem výuky cizího jazyka v rámci povinné výuky a výuky ve volném čase Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jaké metody a organizační formy výuky mají podíl na zvyšování ... -
Transformace odborné výuky na Střední škole mediální grafiky a tisku v důsledku implementace distanční výuky
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENORuml, Lukáš (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 9. 9. 2022 -
Efektivita výuky Starých pověstí českých a moravských metodou strukturovaného dramatu v porovnání s efektivitou frontální výuky.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOOpltová, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 20. 5. 2021Diplomová práce porovnává efektivitu výuky Starých pověstí českých a moravských metodou strukturovaného dramatu s efektivitou frontální výuky identického učiva. Výzkumný cíl práce se zaměřuje na porovnání výsledků učení ...
