Efektivita výuky Starých pověstí českých a moravských metodou strukturovaného dramatu v porovnání s efektivitou frontální výuky.
Efficiency of teaching Old Czech and Moravian Tales by method of Structured Drama comparing with efficiency of frontal teaching.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157326Identifikátory
SIS: 222646
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
20. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výuka, efektivita, pověsti, strukturované drama, frontální výuka, 3. třída ZŠ, srovnání, pochopeníKlíčová slova (anglicky)
Teaching, efficiency, tales, Structured Drama, frontal teaching, 3.th class of the Primary School, comparison, understandingDiplomová práce porovnává efektivitu výuky Starých pověstí českých a moravských metodou strukturovaného dramatu s efektivitou frontální výuky identického učiva. Výzkumný cíl práce se zaměřuje na porovnání výsledků učení žáků, kteří byli učeni metodou strukturovaného dramatu, s výsledky žáků, kteří byli učeni na základě frontální výuky. Dále práce zjišťuje, zda při výuce metodou strukturovaného dramatu žáci lépe chápou motivy jednání druhých. Teoretická část se věnuje definici dramatické výchovy, cílům dramatické výchovy, principům dramatické výchovy, pojednává o dramatické výchově jako o metodě vyučování, a o hodnocení v dramatické výchově. Z metod a technik dramatické výchovy je pozornost zaměřena na strukturované drama. Teoretická část se dále věnuje frontální výuce - základní charakteristika, stručná historie, dnešní pojetí, výhody a nevýhody. Závěr teoretické části se věnuje porovnání dramatické výchovy a frontální výuky. Praktická část obsahuje popis průběhu pretestace - ka školy, průběh a reflexe pretestace. Dále jsou zahrnuty přípravy na hodiny učené metodou strukturovaného dramatu a přípravy na hodiny učené frontální výukou. Hlavním obsahem praktické části práce je popis celého procesu výzkumu - charakteristika školy, ve které byl výzkum realizován, charakteristika výzkumného vzorku, reflexe hodin...
The diploma thesis compares the efficiency of teaching Old Czech and Moravian Tales by method of structured drama comparing with the efficiency of frontal teaching of the same topic. The research aim is focused on the comparison of learning results of pupils who were taught by the method of structured drama with the results of pupils who were taught by the method of frontal teaching. Furthermore, the diploma thesis finds out if structured drama helps pupils to better understand the negotiation of other people. The theoretical part includes the definition of drama education, the goals of drama education, the principles of drama education, a description of drama education as a method of teaching, and evaluation in drama education. The main focus from the methods and techniques of drama education is on structured drama. The theoretical part is also dedicated to frontal teaching - it is basic characteristics, a brief history, frontal teaching in modern schools, plus the advantages and disadvantages of frontal teaching. The conclusion of the theoretical part is devoted to the comparison of drama education with frontal teaching. The practical part includes a description of the course of pretestation - the characteristics of the school, courses, and reflection of pretestation. Also included are...
