Evolutionary Algorithm-based Procedural Level Generator for a Rogue-like Game
Procedurální generátor úrovní pro rogue-like hru založený na evolučních algoritmech
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101249Identifiers
Study Information System: 197556
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Zelinka, Mikuláš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
6. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
evoluční algoritmy, procedurální generování, optimalizace s omezením, rogue-likeKeywords (English)
evolutionary algorithms, procedural generation, constrained optimization, rogue-likeNázev práce: Procedurální generátor úrovní pro rogue-like hru založený na evolučních algoritmech Autor: Jan Vegricht Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Rogue-like hry jsou v herním průmyslu žánrem s dlouho tradicí. Jedním významným faktorem běžně sdružovaným s rouge-like hrami je procedurální generování úrovní. Cílem této práce je navrhnout a implementovat generátor úrovní pro jednu konkrétní rouge-like hru pomocí evolučních algoritmů jakožto hlavním generačním prostředkem. Metody a výsledky jsou poté porovnány s neevolučními alternativními algoritmy, které se snaží generovat podobná řešení. Výsledky se zdají poukazovat na to, že ačkoli se evoluční algoritmy dají použít pro generování map, praktické užití je z větší části omezené. Klíčová slova: evoluční algoritmy, procedurální generování, optimalizace s omezením, rogue-like
Title: Evolutionary Algorithm-Based Procedural Level Generator for a Rogue-like Game Author: Jan Vegricht Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: Rogue-like games are genre with long tradition in game industry. One significant factor commonly associated with this genre is procedural level generation. The goal of this thesis is to design and implement a level generator for one concrete rogue-like game using evolutionary algorithms as main means of generation. Methods and results are then compared to non-evolutionary alternative algorithms, attempting to generate comparable solutions. The results seem to indicate that while evolutionary algorithms can be used to generate dungeons, practicality of this approach is for the most part limited. Keywords: evolutionary algorithms, procedural generation, constrained optimization, rogue-like