Show simple item record

Procedurální generátor úrovní pro rogue-like hru založený na evolučních algoritmech
dc.contributor.advisorGemrot, Jakub
dc.creatorVegricht, Jan
dc.date.accessioned2018-10-23T10:59:08Z
dc.date.available2018-10-23T10:59:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101249
dc.description.abstractTitle: Evolutionary Algorithm-Based Procedural Level Generator for a Rogue-like Game Author: Jan Vegricht Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: Rogue-like games are genre with long tradition in game industry. One significant factor commonly associated with this genre is procedural level generation. The goal of this thesis is to design and implement a level generator for one concrete rogue-like game using evolutionary algorithms as main means of generation. Methods and results are then compared to non-evolutionary alternative algorithms, attempting to generate comparable solutions. The results seem to indicate that while evolutionary algorithms can be used to generate dungeons, practicality of this approach is for the most part limited. Keywords: evolutionary algorithms, procedural generation, constrained optimization, rogue-likeen_US
dc.description.abstractNázev práce: Procedurální generátor úrovní pro rogue-like hru založený na evolučních algoritmech Autor: Jan Vegricht Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Rogue-like hry jsou v herním průmyslu žánrem s dlouho tradicí. Jedním významným faktorem běžně sdružovaným s rouge-like hrami je procedurální generování úrovní. Cílem této práce je navrhnout a implementovat generátor úrovní pro jednu konkrétní rouge-like hru pomocí evolučních algoritmů jakožto hlavním generačním prostředkem. Metody a výsledky jsou poté porovnány s neevolučními alternativními algoritmy, které se snaží generovat podobná řešení. Výsledky se zdají poukazovat na to, že ačkoli se evoluční algoritmy dají použít pro generování map, praktické užití je z větší části omezené. Klíčová slova: evoluční algoritmy, procedurální generování, optimalizace s omezením, rogue-likecs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectevoluční algoritmycs_CZ
dc.subjectprocedurální generovánícs_CZ
dc.subjectoptimalizace s omezenímcs_CZ
dc.subjectrogue-likecs_CZ
dc.subjectevolutionary algorithmsen_US
dc.subjectprocedural generationen_US
dc.subjectconstrained optimizationen_US
dc.subjectrogue-likeen_US
dc.titleEvolutionary Algorithm-based Procedural Level Generator for a Rogue-like Gameen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197556
dc.title.translatedProcedurální generátor úrovní pro rogue-like hru založený na evolučních algoritmechcs_CZ
dc.contributor.refereeZelinka, Mikuláš
dc.identifier.aleph002200773
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Procedurální generátor úrovní pro rogue-like hru založený na evolučních algoritmech Autor: Jan Vegricht Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Rogue-like hry jsou v herním průmyslu žánrem s dlouho tradicí. Jedním významným faktorem běžně sdružovaným s rouge-like hrami je procedurální generování úrovní. Cílem této práce je navrhnout a implementovat generátor úrovní pro jednu konkrétní rouge-like hru pomocí evolučních algoritmů jakožto hlavním generačním prostředkem. Metody a výsledky jsou poté porovnány s neevolučními alternativními algoritmy, které se snaží generovat podobná řešení. Výsledky se zdají poukazovat na to, že ačkoli se evoluční algoritmy dají použít pro generování map, praktické užití je z větší části omezené. Klíčová slova: evoluční algoritmy, procedurální generování, optimalizace s omezením, rogue-likecs_CZ
uk.abstract.enTitle: Evolutionary Algorithm-Based Procedural Level Generator for a Rogue-like Game Author: Jan Vegricht Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: Rogue-like games are genre with long tradition in game industry. One significant factor commonly associated with this genre is procedural level generation. The goal of this thesis is to design and implement a level generator for one concrete rogue-like game using evolutionary algorithms as main means of generation. Methods and results are then compared to non-evolutionary alternative algorithms, attempting to generate comparable solutions. The results seem to indicate that while evolutionary algorithms can be used to generate dungeons, practicality of this approach is for the most part limited. Keywords: evolutionary algorithms, procedural generation, constrained optimization, rogue-likeen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV