Liga Severu: vliv Umberta Bossiho a Mattea Salviniho na ideové směřování strany
Northern League: Umberto Bossi's and Matteo Salvini's role in setting the ideology of this political partz
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101057Identifikátory
SIS: 191994
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrušková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra evropských studií
Datum obhajoby
12. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Liga Severu, Matteo Salvini, Umberto Bossi, personalizace politiky, italská politická scéna, populismus, extrémní pravice, italské politické stranyKlíčová slova (anglicky)
Northern League, Matteo Salvini, Umberto Bossi, political personalization, italian politics, populism, extreme-right, italian political partiesBakalářská práce Liga Severu: vliv Umberta Bossiho a Mattea Salviniho na ideové směřování strany se zabývá důležitostí vůdce. Zkoumá vliv Bossiho a Salviniho na ideologii strany v časových rámcích 1992 - 1994 a 2013 - 2018. Představuje oba vůdce, jejich hlavní témata a základy identity strany pod jejich vedením. Cílem práce je ukázat, že vůdce je určující pro ideové směřování strany. Zároveň pracuje i s konceptem behaviorální a mediální personalizace politiky Gideona Rahata a Tamira Sheafera. Pomocí komparace základních témat obou vůdců, analýzy jejich angažovanosti ve tvorbě ideologie a demonstrace příkladů personalizace politiky potvrzuje, že vůdce ideové směřování strany zásadně ovlivňuje. Výsledek analýzy podkládá i několika odbornými texty a články z internetových deníků.
The bachelors thesis, Northern League (Lega Nord): Umberto Bossi's and Matteo Salvini's role in setting the ideology of this political party, examines the importance and role of the political party leader. The timeframe of this analysis is from 1992 till 1994 and from 2013 till 2018. The intention is to introduce both leaders, the principles of their communication and the foundations of party's ideology in the time of their leadership. The objective of the thesis is to prove that the leader has a major influence in defining the ideology of this political party. The concept of Gideon Rath's and Tamir Shaefer's behavioral and media personalization of politics has been applied further. At the end, the thesis confirms the essential influence of a leader of a political party on its ideology through comparison of the communication of both mentioned leaders, through analysis of their role in defining the ideology of the party, and using examples of personalization of politics. Several expert opinions and articles from electronic media are presented to support the result of this analysis.