Zobrazit minimální záznam

Relationship between crying and prosocial behavior in adults: pilot experimental study
dc.contributor.advisorLukavská, Kateřina
dc.creatorZíková, Lucie
dc.date.accessioned2018-09-25T09:25:31Z
dc.date.available2018-09-25T09:25:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100996
dc.description.abstractThis thesis deals with the verification of the hypothesis, that a crying person can be helped better than if the latter would not be crying. The aim of this thesis is to carry out a pilot version of an observational experiment and thus identify the problematic moments and other variables, which might enter into the experiment. Mixed design was used to verify this relationship and it consisted of a quantitative analysis of data gathered from mood questionnaires as well as from the observational experiment and the qualitative analyse of data from semi-structured interviews with respondents. The thesis presents basic theoretical concepts and studies relevant for its aim. The survey results have shown that individuals are not capable of identifying the crying during the proposed experimental situation, because they have not paid much attention to the person concerned. The degree of attention towards a crying person depended, inter alia, on the assumed purpose of the presence of the crying person. The distance from the observed situation, the estimation of the competencies of the actress (whether she could handle the situation by herself) and the evaluation of the seriousness of the situation also played their role. It also turned out that when the respondent decided not to help the crying actress; it...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá ověřením hypotézy, že plačící osobě jedinec pomůže spíše, než kdyby neplakala. Cílem práce je provést pilotní verzi observačního experimentu a na základě pilotáže identifikovat problémové momenty a další proměnné, které by mohly do experimentu vstupovat. Pro ověření tohoto vztahu bylo využito smíšeného designu, který sestával z kvantitativní analýzy dat získaných jak z dotazníků nálady, tak z observačního experimentu a z kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. V práci jsou představeny základní teoretické koncepty a studie relevantní k cíli práce. Výsledky šetření ukázaly, že jedinci nejsou schopni při navržené experimentální situaci pláč identifikovat, jelikož osobě nevěnovali příliš mnoho pozornosti. Míra pozornosti věnovaná plačící osobě závisela mj. na předpokládaném účelu přítomnosti plačící osoby. Roli hrála také vzdálenost od sledované situace, odhad kompetence herečky (zda situaci dokáže řešit sama) a hodnocení vážnosti situace. Také se ukázalo, že pokud se respondent nerozhodl plačící herečce pomoci, mohlo jít stále o projev prosociální (nechtěl ji přivádět do větších rozpaků). Míra pomoci se v kontrolní a experimentální skupině statisticky významně nelišila (zaznamenán byl pouze určitý trend), zároveň ale byla plačící osobě v průměru poskytnuta...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcryingen_US
dc.subjecttearsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectwilligness to helpen_US
dc.subjectprosocial behavioren_US
dc.subjectpláčcs_CZ
dc.subjectslzycs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectochota pomocics_CZ
dc.subjectprosociální chovánícs_CZ
dc.titleVztah pláče a prosociálního chování u dospělých osob: pilotní experimentální studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-31
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188540
dc.title.translatedRelationship between crying and prosocial behavior in adults: pilot experimental studyen_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá ověřením hypotézy, že plačící osobě jedinec pomůže spíše, než kdyby neplakala. Cílem práce je provést pilotní verzi observačního experimentu a na základě pilotáže identifikovat problémové momenty a další proměnné, které by mohly do experimentu vstupovat. Pro ověření tohoto vztahu bylo využito smíšeného designu, který sestával z kvantitativní analýzy dat získaných jak z dotazníků nálady, tak z observačního experimentu a z kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. V práci jsou představeny základní teoretické koncepty a studie relevantní k cíli práce. Výsledky šetření ukázaly, že jedinci nejsou schopni při navržené experimentální situaci pláč identifikovat, jelikož osobě nevěnovali příliš mnoho pozornosti. Míra pozornosti věnovaná plačící osobě závisela mj. na předpokládaném účelu přítomnosti plačící osoby. Roli hrála také vzdálenost od sledované situace, odhad kompetence herečky (zda situaci dokáže řešit sama) a hodnocení vážnosti situace. Také se ukázalo, že pokud se respondent nerozhodl plačící herečce pomoci, mohlo jít stále o projev prosociální (nechtěl ji přivádět do větších rozpaků). Míra pomoci se v kontrolní a experimentální skupině statisticky významně nelišila (zaznamenán byl pouze určitý trend), zároveň ale byla plačící osobě v průměru poskytnuta...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the verification of the hypothesis, that a crying person can be helped better than if the latter would not be crying. The aim of this thesis is to carry out a pilot version of an observational experiment and thus identify the problematic moments and other variables, which might enter into the experiment. Mixed design was used to verify this relationship and it consisted of a quantitative analysis of data gathered from mood questionnaires as well as from the observational experiment and the qualitative analyse of data from semi-structured interviews with respondents. The thesis presents basic theoretical concepts and studies relevant for its aim. The survey results have shown that individuals are not capable of identifying the crying during the proposed experimental situation, because they have not paid much attention to the person concerned. The degree of attention towards a crying person depended, inter alia, on the assumed purpose of the presence of the crying person. The distance from the observed situation, the estimation of the competencies of the actress (whether she could handle the situation by herself) and the evaluation of the seriousness of the situation also played their role. It also turned out that when the respondent decided not to help the crying actress; it...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV