dc.contributor.advisor | Kekule, Martina | |
dc.creator | Vondráčková, Terézia | |
dc.date.accessioned | 2018-09-25T08:40:52Z | |
dc.date.available | 2018-09-25T08:40:52Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100952 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the solution of tasks monitored by the eye-tracker. We were examining high school students who solved 6 tasks focused on the interpretation of a graph in mechanics. They were monitored by the eye-tracker during their solving of the tasks. Based on their recorder eyes' position we can figure out their strategies of solution. We identified several typical misconceptions when working with graphs and typical students' approaches to the graph interpretation. Information about this topic can be useful, for example, to teachers for their future teaching. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | problem solving | en_US |
dc.subject | graph's interpretation | en_US |
dc.subject | eye-tracking | en_US |
dc.subject | physics education | en_US |
dc.subject | řešení úloh | cs_CZ |
dc.subject | interpretace grafu | cs_CZ |
dc.subject | oční kamera | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Interpretace grafu zaznamenaného siloměrnou plošinou žáky středních škol sledovaná oční kamerou | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-04 | |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 195460 | |
dc.title.translated | High school students' interpretation of a graph from mechanics observed by the eye-tracking method | en_US |
dc.contributor.referee | Snětinová, Marie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physics Directed Towards Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Fyzika zaměřená na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics | en_US |
thesis.degree.program | Fyzika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzika zaměřená na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physics Directed Towards Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the solution of tasks monitored by the eye-tracker. We were examining high school students who solved 6 tasks focused on the interpretation of a graph in mechanics. They were monitored by the eye-tracker during their solving of the tasks. Based on their recorder eyes' position we can figure out their strategies of solution. We identified several typical misconceptions when working with graphs and typical students' approaches to the graph interpretation. Information about this topic can be useful, for example, to teachers for their future teaching. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |