Zobrazit minimální záznam

High school students' interpretation of a graph from mechanics observed by the eye-tracking method
dc.contributor.advisorKekule, Martina
dc.creatorVondráčková, Terézia
dc.date.accessioned2018-09-25T08:40:52Z
dc.date.available2018-09-25T08:40:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100952
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the solution of tasks monitored by the eye-tracker. We were examining high school students who solved 6 tasks focused on the interpretation of a graph in mechanics. They were monitored by the eye-tracker during their solving of the tasks. Based on their recorder eyes' position we can figure out their strategies of solution. We identified several typical misconceptions when working with graphs and typical students' approaches to the graph interpretation. Information about this topic can be useful, for example, to teachers for their future teaching.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectgraph's interpretationen_US
dc.subjecteye-trackingen_US
dc.subjectphysics educationen_US
dc.subjectřešení úlohcs_CZ
dc.subjectinterpretace grafucs_CZ
dc.subjectoční kameracs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.titleInterpretace grafu zaznamenaného siloměrnou plošinou žáky středních škol sledovaná oční kameroucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId195460
dc.title.translatedHigh school students' interpretation of a graph from mechanics observed by the eye-tracking methoden_US
dc.contributor.refereeSnětinová, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the solution of tasks monitored by the eye-tracker. We were examining high school students who solved 6 tasks focused on the interpretation of a graph in mechanics. They were monitored by the eye-tracker during their solving of the tasks. Based on their recorder eyes' position we can figure out their strategies of solution. We identified several typical misconceptions when working with graphs and typical students' approaches to the graph interpretation. Information about this topic can be useful, for example, to teachers for their future teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV