dc.contributor.advisor | Zimová, Lucie | |
dc.creator | Bradáčová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2018-08-24T09:57:38Z | |
dc.date.available | 2018-08-24T09:57:38Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100732 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with applying fanfiction to the Czech language and literature lessons for the 2nd stage of basic school. The main focus is on writing with esthetical focus. First part deals with fanfiction set on its application in education. Next part is studying the demands of Czech curriculum on teaching writing methods and the goals and methods of creative writing. Third part opens the possibilities of fanfiction and discusses reasons why fanfiction is useful. It gives ideas how to use fanfiction in education in specific ways to explore student's literacy and other skills. Last part contains four lesson plans based on work with fanfiction and its curriculum's themes. Three of these lessons were experienced with years 7, 8 and 9 students. Applying fanfiction seems to be useful, especially with theme setting and students' motivation. | en_US |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce je studie možností, jak zapojit fanfikci do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy a jejich aplikace. Týká se především slohového vyučování se zaměřením na výuku psaní textů s estetickou funkcí jako konstituujícím faktorem projevu. V první části jsou popsaná specifika fanfikce se zaměřením na její využití ve výuce. Další část je věnována výzkumu požadavků na slohové vyučování a zkoumání cílů a technik tvůrčího psaní (i ve srovnání se slohovou výchovou). Třetí část obsahuje zamyšlení nad potenciálem fanfikce a argumentaci, proč fanfikci vůbec zapojovat. Nabízí několik návrhů, jakým způsobem fanfikci zapojovat, aby se rozvíjela čtenářská gramotnost a další dovednosti žáka.V poslední části jsou navržené čtyři konkrétní lekce, pracující s metodikou fanfikce a sledující různá témata spadající do učiva druhého stupně základní školy. Tři z navrhovaných lekcí byly přímo vyzkoušeny ve výuce 6., 7. a 8. třídy. Zapojování fanfikce se ukázalo jako prospěšné především z hlediska výběru témat a motivace žáka. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Fanfikce | cs_CZ |
dc.subject | výuka českého jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.subject | slohová výchova | cs_CZ |
dc.subject | tvůrčí psaní | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | Fanfiction | en_US |
dc.subject | teaching czech language and literature | en_US |
dc.subject | writing in school | en_US |
dc.subject | creative writing | en_US |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.title | Fanfiction ve výuce českého jazyka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-10 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 182255 | |
dc.title.translated | Fanfiction in context of teaching czech language | en_US |
dc.contributor.referee | Hník, Ondřej | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - History | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem diplomové práce je studie možností, jak zapojit fanfikci do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy a jejich aplikace. Týká se především slohového vyučování se zaměřením na výuku psaní textů s estetickou funkcí jako konstituujícím faktorem projevu. V první části jsou popsaná specifika fanfikce se zaměřením na její využití ve výuce. Další část je věnována výzkumu požadavků na slohové vyučování a zkoumání cílů a technik tvůrčího psaní (i ve srovnání se slohovou výchovou). Třetí část obsahuje zamyšlení nad potenciálem fanfikce a argumentaci, proč fanfikci vůbec zapojovat. Nabízí několik návrhů, jakým způsobem fanfikci zapojovat, aby se rozvíjela čtenářská gramotnost a další dovednosti žáka.V poslední části jsou navržené čtyři konkrétní lekce, pracující s metodikou fanfikce a sledující různá témata spadající do učiva druhého stupně základní školy. Tři z navrhovaných lekcí byly přímo vyzkoušeny ve výuce 6., 7. a 8. třídy. Zapojování fanfikce se ukázalo jako prospěšné především z hlediska výběru témat a motivace žáka. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with applying fanfiction to the Czech language and literature lessons for the 2nd stage of basic school. The main focus is on writing with esthetical focus. First part deals with fanfiction set on its application in education. Next part is studying the demands of Czech curriculum on teaching writing methods and the goals and methods of creative writing. Third part opens the possibilities of fanfiction and discusses reasons why fanfiction is useful. It gives ideas how to use fanfiction in education in specific ways to explore student's literacy and other skills. Last part contains four lesson plans based on work with fanfiction and its curriculum's themes. Three of these lessons were experienced with years 7, 8 and 9 students. Applying fanfiction seems to be useful, especially with theme setting and students' motivation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |