Zobrazit minimální záznam

Reflection of personality in humour on social networks
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorMičke, Marek
dc.date.accessioned2018-07-31T09:59:56Z
dc.date.available2018-07-31T09:59:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100562
dc.description.abstractThe work is dealing with humour on social networks, focusing on Facebook, and its relation to personality traits of the people who search for this humour. It classifies types of humour and examines whether there may be a correlation between these types of humour and personality traits and demographics. This work is trying to find a relationship between what the respondent is like and what type of humour he chooses to subscribe to. The concept of NEO-PI-R is used to determine personality traits. It also focuses on humour on social networks itself, it attempts to capture the basic elements of its development and to show the often repetitive patterns that appear in the humour on social networks as well as the events that have an impact on this phenomenon. In the last part of the work there is designed a research based on quantitative survey and qualitative analysis. In the qualitative part, all respondent's Facebook profiles would be analyzed using Big Data Analysis software, which should show what kinds of humour and how big amount of it the respondent follows. Then the respondent would fill the NEO-PI-R inventory, so that we could discover his or her personality traits. Lastly we would be looking for a correlation between the results of the questionnaire and the humor that the respondent monitors...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá humorem na sociálních sítích, se zaměřením na Facebook, a jeho souvislostí s určitými osobnostními rysy osob, které tento druh humoru vyhledávají. Klasifikuje druhy humoru a zkoumá, jestli může existovat souvislost mezi těmito druhy a osobnostními rysy. Pokouší se nalézt vztah mezi tím, jaký člověk je, s tím, jaký humor si sám vybere ke sledování. Pro určení osobnostních rysů je využit koncept NEO-PI-R. Sleduje také samotný humor na sociálních sítích, pokouší se postihnout prvky jeho vývoje a ukázat často se opakující vzorce, které se v humoru na sociálních sítích objevují, stejně jako události, které mají na tento fenomén vliv. V poslední části práce je navržen výzkum skládající se z kvantitativního šetření a kvalitativní analýzy. V kvalitativní části se u všech respondentů analyzuje jejich facebookový profil skrze tzv. Big data analysis, čímž čehož je určeno, jaké druhy humoru a v jakém rozsahu respondent humor sleduje. Společně s tím by byl vyplněn inventář NEO-PI-R. Následně by se hledala korelace mezi výsledky dotazníku a humorem, který respondent na sociálních sítích sleduje. Výstupem výzkumu by bylo stanovení toho, jestli nějaké osobnostní rysy významně určují náš náhled na humor na sítích, případně které rysy to jsou.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHumor|sociální sítě|osobnostní rysy|Big Fivecs_CZ
dc.subjectHumour|social networks|personality traits|Big Fiveen_US
dc.titleOdraz osobnosti v humoru na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId191360
dc.title.translatedReflection of personality in humour on social networksen_US
dc.contributor.refereeSedláček, Mojmír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá humorem na sociálních sítích, se zaměřením na Facebook, a jeho souvislostí s určitými osobnostními rysy osob, které tento druh humoru vyhledávají. Klasifikuje druhy humoru a zkoumá, jestli může existovat souvislost mezi těmito druhy a osobnostními rysy. Pokouší se nalézt vztah mezi tím, jaký člověk je, s tím, jaký humor si sám vybere ke sledování. Pro určení osobnostních rysů je využit koncept NEO-PI-R. Sleduje také samotný humor na sociálních sítích, pokouší se postihnout prvky jeho vývoje a ukázat často se opakující vzorce, které se v humoru na sociálních sítích objevují, stejně jako události, které mají na tento fenomén vliv. V poslední části práce je navržen výzkum skládající se z kvantitativního šetření a kvalitativní analýzy. V kvalitativní části se u všech respondentů analyzuje jejich facebookový profil skrze tzv. Big data analysis, čímž čehož je určeno, jaké druhy humoru a v jakém rozsahu respondent humor sleduje. Společně s tím by byl vyplněn inventář NEO-PI-R. Následně by se hledala korelace mezi výsledky dotazníku a humorem, který respondent na sociálních sítích sleduje. Výstupem výzkumu by bylo stanovení toho, jestli nějaké osobnostní rysy významně určují náš náhled na humor na sítích, případně které rysy to jsou.cs_CZ
uk.abstract.enThe work is dealing with humour on social networks, focusing on Facebook, and its relation to personality traits of the people who search for this humour. It classifies types of humour and examines whether there may be a correlation between these types of humour and personality traits and demographics. This work is trying to find a relationship between what the respondent is like and what type of humour he chooses to subscribe to. The concept of NEO-PI-R is used to determine personality traits. It also focuses on humour on social networks itself, it attempts to capture the basic elements of its development and to show the often repetitive patterns that appear in the humour on social networks as well as the events that have an impact on this phenomenon. In the last part of the work there is designed a research based on quantitative survey and qualitative analysis. In the qualitative part, all respondent's Facebook profiles would be analyzed using Big Data Analysis software, which should show what kinds of humour and how big amount of it the respondent follows. Then the respondent would fill the NEO-PI-R inventory, so that we could discover his or her personality traits. Lastly we would be looking for a correlation between the results of the questionnaire and the humor that the respondent monitors...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV