Odraz osobnosti v humoru na sociálních sítích
Reflection of personality in humour on social networks
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100562Identifikátory
SIS: 191360
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláček, Mojmír
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Humor|sociální sítě|osobnostní rysy|Big FiveKlíčová slova (anglicky)
Humour|social networks|personality traits|Big FivePráce se zabývá humorem na sociálních sítích, se zaměřením na Facebook, a jeho souvislostí s určitými osobnostními rysy osob, které tento druh humoru vyhledávají. Klasifikuje druhy humoru a zkoumá, jestli může existovat souvislost mezi těmito druhy a osobnostními rysy. Pokouší se nalézt vztah mezi tím, jaký člověk je, s tím, jaký humor si sám vybere ke sledování. Pro určení osobnostních rysů je využit koncept NEO-PI-R. Sleduje také samotný humor na sociálních sítích, pokouší se postihnout prvky jeho vývoje a ukázat často se opakující vzorce, které se v humoru na sociálních sítích objevují, stejně jako události, které mají na tento fenomén vliv. V poslední části práce je navržen výzkum skládající se z kvantitativního šetření a kvalitativní analýzy. V kvalitativní části se u všech respondentů analyzuje jejich facebookový profil skrze tzv. Big data analysis, čímž čehož je určeno, jaké druhy humoru a v jakém rozsahu respondent humor sleduje. Společně s tím by byl vyplněn inventář NEO-PI-R. Následně by se hledala korelace mezi výsledky dotazníku a humorem, který respondent na sociálních sítích sleduje. Výstupem výzkumu by bylo stanovení toho, jestli nějaké osobnostní rysy významně určují náš náhled na humor na sítích, případně které rysy to jsou.
The work is dealing with humour on social networks, focusing on Facebook, and its relation to personality traits of the people who search for this humour. It classifies types of humour and examines whether there may be a correlation between these types of humour and personality traits and demographics. This work is trying to find a relationship between what the respondent is like and what type of humour he chooses to subscribe to. The concept of NEO-PI-R is used to determine personality traits. It also focuses on humour on social networks itself, it attempts to capture the basic elements of its development and to show the often repetitive patterns that appear in the humour on social networks as well as the events that have an impact on this phenomenon. In the last part of the work there is designed a research based on quantitative survey and qualitative analysis. In the qualitative part, all respondent's Facebook profiles would be analyzed using Big Data Analysis software, which should show what kinds of humour and how big amount of it the respondent follows. Then the respondent would fill the NEO-PI-R inventory, so that we could discover his or her personality traits. Lastly we would be looking for a correlation between the results of the questionnaire and the humor that the respondent monitors...