Labelling ve škole a jeho vliv na jedince
Labelling at School and its Impact on the Individual
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100495Identifiers
Study Information System: 179286
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
22. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
nálepkování, psychosociální vývoj, sociální deviace, deviantní chování, důsledkyKeywords (English)
labelling, psychosocial development, social deviation, deviant behavior, consequencesBakalářská práce s názvem "Labelling ve škole a jeho vliv na jedince" popisuje možné následky labellingu na jedinci. Cílem práce je předání základních informací o teorii labellingu, jeho podobách a možných dopadech na život jedince. Teoretická část práce popisuje teorii labellingu, názory jednotlivých autorů, deskripci jedinců, u nichž je velký předpoklad pro udělení nálepky a možné dopady na vývoj jedince. Praktická část je pojata formou rozhovorů s návazností otevřeného kódování, které směřuje k poukázání kontextu přidělení nálepky, působení a vyrovnávání se s nálepkou a jejím dopadem.
The bachelor thesis titled "Labelling at School and its Impact on the Individual" describes the possible consequences of labelling of an individual. The work is focused on providing basic information about the theory of labelling, its forms and possible impacts on an individual's life. The theoretical part of the thesis describes the theory of labelling, opinions of selected authors, descriptions of individuals who possess strong prerequisites to be labelled and the potential impacts on the development of labelled individual. The practical part contains interviews with the continuity of open coding which is aimed at pointing out the context label assignment, the effect of labelling, label acceptance and its impact.