Zobrazit minimální záznam

Zastoupení kultur v učebnicích angličtiny
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorRybková, Veronika
dc.date.accessioned2018-07-20T09:57:45Z
dc.date.available2018-07-20T09:57:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100258
dc.description.abstractTato práce zkoumá zastoupení kultur v učebnicích angličtiny a zjišťuje, zda mohou učebnice sloužit jako nástroje k rozvoji interkulturní komunikativní kompetence (ICC). Cílem práce je zhodnotit rozsah výskytu různých kultur v kulturním obsahu učebnic a prozkoumat způsob, jakým jsou kultury prezentovány. Pro analýzu byly vybrány tři učebnice. Analyzovány byly obrázky a textové komponenty lekcí 1-10 v každé učebnici. V analýze kulturní diverzity byla použita metoda extrahování a počítání kulturních referencí. V analýze způsobu prezentace kultur byly konkrétní kultury zkoumány v učebnicích, které je ve srovnání s ostatními početně upřednostňují. Výsledky ukazují, že dvě učebnice, které mají potenciál podpořit ICC, vykazují diverzitu jak v zastoupení kultur, tak v různorodém způsobu jejich prezentace, který často ukazuje kultury v juxtapozici. Práce chce inspirovat další výzkum v oblasti kulturního obsahu učebnic podporujících ICC and zdůraznit důležitost kritického přístupu k učebnicím, jakožto materiálům s významnou vzdělávací hodnotou.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis examines the representation of cultures in ELT textbooks in order to reveal whether the textbooks may serve as tools of developing intercultural communicative competence (ICC). The specific aim of the thesis is to assess the extent to which different cultures appear in the textbooks' cultural content. It also aims at examining the manner in which specific cultures are represented. Three textbooks have been selected for the study and the visuals and reading components of units 1-10 of each have been analysed. The method of extracting and counting the cultural references is used to carry out a cultural breadth analysis. In the analysis of the manner of cultural representation, specific cultures are examined in the textbooks which quantitatively favour them. The results show that the two textbooks that have been evaluated as possible ICC- developing tools exhibit diversity both in the extent of different cultures they include and also in the varying manner in which the cultures are represented and which often shows cultures in juxtaposition. Methodological choices made in writing the thesis may inspire further research of cultural content of ICC-supportive textbooks. The thesis also promotes the importance of a critical approach to textbooks as materials of considerable educational value.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectELT|textbooks|intercultural communicative competence|English as an international language|diversity|cultural content|representation of culturesen_US
dc.subjectvýuka angličtiny|učebnice|interkulturní komunikativní kompetence|interkulturní povědomí|angličtina jako mezinárodní jazyk|diverzita|kulturní obsah|zastoupení kulturcs_CZ
dc.titleThe representation of cultures in English textbooksen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-24
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId190512
dc.title.translatedZastoupení kultur v učebnicích angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeKlégr, Aleš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá zastoupení kultur v učebnicích angličtiny a zjišťuje, zda mohou učebnice sloužit jako nástroje k rozvoji interkulturní komunikativní kompetence (ICC). Cílem práce je zhodnotit rozsah výskytu různých kultur v kulturním obsahu učebnic a prozkoumat způsob, jakým jsou kultury prezentovány. Pro analýzu byly vybrány tři učebnice. Analyzovány byly obrázky a textové komponenty lekcí 1-10 v každé učebnici. V analýze kulturní diverzity byla použita metoda extrahování a počítání kulturních referencí. V analýze způsobu prezentace kultur byly konkrétní kultury zkoumány v učebnicích, které je ve srovnání s ostatními početně upřednostňují. Výsledky ukazují, že dvě učebnice, které mají potenciál podpořit ICC, vykazují diverzitu jak v zastoupení kultur, tak v různorodém způsobu jejich prezentace, který často ukazuje kultury v juxtapozici. Práce chce inspirovat další výzkum v oblasti kulturního obsahu učebnic podporujících ICC and zdůraznit důležitost kritického přístupu k učebnicím, jakožto materiálům s významnou vzdělávací hodnotou.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines the representation of cultures in ELT textbooks in order to reveal whether the textbooks may serve as tools of developing intercultural communicative competence (ICC). The specific aim of the thesis is to assess the extent to which different cultures appear in the textbooks' cultural content. It also aims at examining the manner in which specific cultures are represented. Three textbooks have been selected for the study and the visuals and reading components of units 1-10 of each have been analysed. The method of extracting and counting the cultural references is used to carry out a cultural breadth analysis. In the analysis of the manner of cultural representation, specific cultures are examined in the textbooks which quantitatively favour them. The results show that the two textbooks that have been evaluated as possible ICC- developing tools exhibit diversity both in the extent of different cultures they include and also in the varying manner in which the cultures are represented and which often shows cultures in juxtaposition. Methodological choices made in writing the thesis may inspire further research of cultural content of ICC-supportive textbooks. The thesis also promotes the importance of a critical approach to textbooks as materials of considerable educational value.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV