Vývoj ústavní péče o děti a mladistvé v legislativním kontextu
Development of institutional care for children and adolescents in the legislative context
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100256Identifikátory
SIS: 197127
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hulmáková, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
20. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
delikvent|diagnostický ústav pro mládež|dítě|mladistvý|pěstounská péče|ochranná výchova|ústavní výchova|výchovný ústavKlíčová slova (anglicky)
Delinquent|Diagnostic Institute for Youth|Child|Juvenile|Foster Care|Protective Education|Institutional Education|Education InstituteÚstavní péče o delikventní děti a mládež má v naší zemi dlouholetou tradici. Tato péče o mravně narušenou a sociálně znevýhodněnou mládež prošla složitým vývojem a desítkami let ověřovaným zdokonalováním. Dnes můžeme konstatovat, že ještě donedávna tento systém navazoval na tradiční vzor práce s touto klientelou a plynule jej rozvíjel dále tak, aby co nejlépe akceptoval a reagoval na aktuální problémy našich mladistvých. Ovšem současnou situaci ohledně péče o tuto mládež v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy lze shledat jako ne zcela vyhovující, lze ji nazvat krokem zpět či dokonce "likvidací" některých aspektů dlouhodobé práce a úsilí pracovníků v oblasti výkonu ústavní a ochranné výchovy.
Institutional care for delinquent children and youth has a long tradition in our country. This care for morally disturbed and socially disadvantaged youngsters has undergone complex development and tens of years of proven improvement. Today, we can state that this system has continued to work on the traditional model of working with this client, and has continually developed it to best accept and respond to the current problems of our teenagers. However, the current situation regarding the care of this youth in institutions for institutional and protective care can be considered incomplete, it can be called a step backwards or even "liquidation" of some aspects of long- term work and efforts of workers in the area of institutional and protective education.