Zobrazit minimální záznam

Experience of social workers supporting foster families with self-reflection
dc.contributor.advisorHavránková, Olga
dc.creatorKřížová, Hana
dc.date.accessioned2020-08-21T22:57:53Z
dc.date.available2020-08-21T22:57:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100157
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce zaměřuje svou pozornost na zkušenost se sebereflexí u sociálních pracovníků, kteří doprovází pěstounské rodiny. Je rozdělená do dvou částí - teoretické a empirické. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakou zkušenost mají sociální pracovníci doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexí. Teoretická část má pět kapitol. První kapitola čtenářům přibližuje, co se skrývá za profesí sociálního pracovníka - nejdříve se dívá na sociální práci v kontextu pomáhajících profesí, poté definuje odbornou přípravu, dovednosti a osobnost sociálního pracovníka a neopomíná zmínit ani jeho možnou motivaci k výkonu tohoto povolání. Druhá kapitola přináší téma pěstounské péče a s ní spojenou definici doprovázení, věnuje se doprovázejícím organizacím pro pěstounské rodiny a také roli sociálního pracovníka v nich. Ve třetí kapitole čtenáři naleznou definici sebereflexe (v užším významu pak přiblížení částí sebereflexe jako je sebepojetí, sebepoznání či seberegulace), a dále se třetí kapitola zamýšlí nad tím, jaký význam má sebereflexe pro sociální pracovníky a jaké nástroje pro ni mohou využít. Čtvrtá kapitola cílí svůj pohled na vlivy, které sebereflexi mohou ovlivnit, mezi něž patří emoce pracovníka, projekce, téma moci a bezmoci, práce s hranicemi, syndrom pomocníka a také syndrom...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The diploma thesis is focused on experience with self-reflection of social workers who supporting foster families. It is divided into two parts - theoretical and empiric. Aim of the thesis was to find out what kind of experience with self-reflection has social workers of organizations supporting foster families. The theoretical part has five chapters. The first chapter shows to readers what profession of a social worker is about - at first it looks at social work in context of helping professions, then it defines expert studies, abilities, and personality of social worker, and it also mentions possible motivation for working in this field. The second chapter brings topic of foster care and a definition of supporting; it describes supporting organizations for foster families and role of social worker in it. In the third chapter there can be found definition of self-reflection (in narrow meaning it brings nearer parts of self-reflection such as self-approach, self-knowledge, or self-regulation); further there can be found consideration of what importance self-reflection has for social workers and which tools to reach it they can use. The fourth chapter is aimed at view of influence which can affect self-reflection, such as emotion of worker, projection, topic of power and powerlessness, work with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsebereflexe|sociální pracovník|doprovázející organizace|pěstounská péče|zkušenostcs_CZ
dc.subjectself-reflection|social worker|foster family supporting organization|foster care|experienceen_US
dc.titleZkušenost sociálních pracovníků doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-20
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId200207
dc.title.translatedExperience of social workers supporting foster families with self-reflectionen_US
dc.contributor.refereeDragomirecká, Eva
dc.identifier.aleph002193601
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce zaměřuje svou pozornost na zkušenost se sebereflexí u sociálních pracovníků, kteří doprovází pěstounské rodiny. Je rozdělená do dvou částí - teoretické a empirické. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakou zkušenost mají sociální pracovníci doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexí. Teoretická část má pět kapitol. První kapitola čtenářům přibližuje, co se skrývá za profesí sociálního pracovníka - nejdříve se dívá na sociální práci v kontextu pomáhajících profesí, poté definuje odbornou přípravu, dovednosti a osobnost sociálního pracovníka a neopomíná zmínit ani jeho možnou motivaci k výkonu tohoto povolání. Druhá kapitola přináší téma pěstounské péče a s ní spojenou definici doprovázení, věnuje se doprovázejícím organizacím pro pěstounské rodiny a také roli sociálního pracovníka v nich. Ve třetí kapitole čtenáři naleznou definici sebereflexe (v užším významu pak přiblížení částí sebereflexe jako je sebepojetí, sebepoznání či seberegulace), a dále se třetí kapitola zamýšlí nad tím, jaký význam má sebereflexe pro sociální pracovníky a jaké nástroje pro ni mohou využít. Čtvrtá kapitola cílí svůj pohled na vlivy, které sebereflexi mohou ovlivnit, mezi něž patří emoce pracovníka, projekce, téma moci a bezmoci, práce s hranicemi, syndrom pomocníka a také syndrom...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The diploma thesis is focused on experience with self-reflection of social workers who supporting foster families. It is divided into two parts - theoretical and empiric. Aim of the thesis was to find out what kind of experience with self-reflection has social workers of organizations supporting foster families. The theoretical part has five chapters. The first chapter shows to readers what profession of a social worker is about - at first it looks at social work in context of helping professions, then it defines expert studies, abilities, and personality of social worker, and it also mentions possible motivation for working in this field. The second chapter brings topic of foster care and a definition of supporting; it describes supporting organizations for foster families and role of social worker in it. In the third chapter there can be found definition of self-reflection (in narrow meaning it brings nearer parts of self-reflection such as self-approach, self-knowledge, or self-regulation); further there can be found consideration of what importance self-reflection has for social workers and which tools to reach it they can use. The fourth chapter is aimed at view of influence which can affect self-reflection, such as emotion of worker, projection, topic of power and powerlessness, work with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021936010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV