Vzdělávání sestry v oblasti osobnostního rozvoje
Education of a nurse in personality development
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9998Identifikátory
SIS: 28624
Kolekce
- Kvalifikační práce [1716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šašková, Blanka
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
4. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Vzhledem k rychle se rozvíjej ícímu zdravotnictví stoupají i nároky na vzdělávání sester. Téma vzdělávání je dnes velmi diskutováno jak mezi sestrami, ve ško lských a zdravotnických institucích, tak i na politické úrovni. Tato bakalářská práce se věnuje problematice celoživotního vzdělávání a postoji zdravotníků k němu. Konkrétně se věnuje osobnostnímu rozvoji sestry, který je spojen se vzděláváním v oboru a s poznáváním sebe sama. Teoretická část bakalářské práce mapuje proces výchovy a vzdělávání již od dětství a dále jaký vliv má tento proces na jednání a rozhodování člověka v dospělosti. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření, na základě kterého se potvrdí nebo vyvrátí hypotézy, které byly stanovené na základě teoretického rozboru. Praktickým výstupem bakalářské práce by mělo být pochopení, že celoživotní vzdělávání v oblasti osobního rozvoje, který je spojen se vzděláváním v oboru a poznáváním sebe sama, je nezbytné pro zkvalitnění života a práce sester. A dále ukázat jednu z možných cest, která vede k sebepoznávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Due to the fast pace of deve lopment within the public health sector, educational requirements for nurses are also on the rise. The theme of education is widely discussed both among nurses, schools and medical institutions as well as on the political level. This bachelor work is devoted to the questions of lifetime education and the attitude of health care workers. Concretely it addresses the nurse' s personal development which is connested with self - education and self - knowledge. The theoretical part of this bachelor work surveys the process of child - rearing and education from early childhood cataloguing how this process influences the behaviour and decisions of a person into adulthood The practical aspekt of this study examines, by means of a questionnaire, established hypothese, confirming or disproving these hypotheses on the basis of theoretical analysis. The practical work assumes that lifetime education in the field of personal development as it relates to study and self - discovery, is necessary for improvement in the nurse's life and work. Thus, through study and learning, the nurse further develops toward growth and self - knowledge. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)