Zobrazit minimální záznam

Education of a nurse in personality development
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorOcásková, Radmila
dc.date.accessioned2017-04-03T12:15:51Z
dc.date.available2017-04-03T12:15:51Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9998
dc.description.abstractVzhledem k rychle se rozvíjej ícímu zdravotnictví stoupají i nároky na vzdělávání sester. Téma vzdělávání je dnes velmi diskutováno jak mezi sestrami, ve ško lských a zdravotnických institucích, tak i na politické úrovni. Tato bakalářská práce se věnuje problematice celoživotního vzdělávání a postoji zdravotníků k němu. Konkrétně se věnuje osobnostnímu rozvoji sestry, který je spojen se vzděláváním v oboru a s poznáváním sebe sama. Teoretická část bakalářské práce mapuje proces výchovy a vzdělávání již od dětství a dále jaký vliv má tento proces na jednání a rozhodování člověka v dospělosti. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření, na základě kterého se potvrdí nebo vyvrátí hypotézy, které byly stanovené na základě teoretického rozboru. Praktickým výstupem bakalářské práce by mělo být pochopení, že celoživotní vzdělávání v oblasti osobního rozvoje, který je spojen se vzděláváním v oboru a poznáváním sebe sama, je nezbytné pro zkvalitnění života a práce sester. A dále ukázat jednu z možných cest, která vede k sebepoznávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractDue to the fast pace of deve lopment within the public health sector, educational requirements for nurses are also on the rise. The theme of education is widely discussed both among nurses, schools and medical institutions as well as on the political level. This bachelor work is devoted to the questions of lifetime education and the attitude of health care workers. Concretely it addresses the nurse' s personal development which is connested with self - education and self - knowledge. The theoretical part of this bachelor work surveys the process of child - rearing and education from early childhood cataloguing how this process influences the behaviour and decisions of a person into adulthood The practical aspekt of this study examines, by means of a questionnaire, established hypothese, confirming or disproving these hypotheses on the basis of theoretical analysis. The practical work assumes that lifetime education in the field of personal development as it relates to study and self - discovery, is necessary for improvement in the nurse's life and work. Thus, through study and learning, the nurse further develops toward growth and self - knowledge. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání sestry v oblasti osobnostního rozvojecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-04
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId28624
dc.title.translatedEducation of a nurse in personality developmenten_US
dc.contributor.refereeŠašková, Blanka
dc.identifier.aleph000971851
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVzhledem k rychle se rozvíjej ícímu zdravotnictví stoupají i nároky na vzdělávání sester. Téma vzdělávání je dnes velmi diskutováno jak mezi sestrami, ve ško lských a zdravotnických institucích, tak i na politické úrovni. Tato bakalářská práce se věnuje problematice celoživotního vzdělávání a postoji zdravotníků k němu. Konkrétně se věnuje osobnostnímu rozvoji sestry, který je spojen se vzděláváním v oboru a s poznáváním sebe sama. Teoretická část bakalářské práce mapuje proces výchovy a vzdělávání již od dětství a dále jaký vliv má tento proces na jednání a rozhodování člověka v dospělosti. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření, na základě kterého se potvrdí nebo vyvrátí hypotézy, které byly stanovené na základě teoretického rozboru. Praktickým výstupem bakalářské práce by mělo být pochopení, že celoživotní vzdělávání v oblasti osobního rozvoje, který je spojen se vzděláváním v oboru a poznáváním sebe sama, je nezbytné pro zkvalitnění života a práce sester. A dále ukázat jednu z možných cest, která vede k sebepoznávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enDue to the fast pace of deve lopment within the public health sector, educational requirements for nurses are also on the rise. The theme of education is widely discussed both among nurses, schools and medical institutions as well as on the political level. This bachelor work is devoted to the questions of lifetime education and the attitude of health care workers. Concretely it addresses the nurse' s personal development which is connested with self - education and self - knowledge. The theoretical part of this bachelor work surveys the process of child - rearing and education from early childhood cataloguing how this process influences the behaviour and decisions of a person into adulthood The practical aspekt of this study examines, by means of a questionnaire, established hypothese, confirming or disproving these hypotheses on the basis of theoretical analysis. The practical work assumes that lifetime education in the field of personal development as it relates to study and self - discovery, is necessary for improvement in the nurse's life and work. Thus, through study and learning, the nurse further develops toward growth and self - knowledge. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990009718510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV