Zobrazit minimální záznam

Taking over the papal office - Comparative content analysis
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorFišer, Tomáš
dc.date.accessioned2018-07-27T14:29:05Z
dc.date.available2018-07-27T14:29:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99854
dc.description.abstractThe death of Pope John Paul II. ended a nearly thirty-year long period in the church, during which even in the Czech atheistic community the Pope was a topic that the mass media was intensively devoted to. Both of his successors came to the office, while the media had an extraordinary interest, which was further supported by the various specific conditions. Pope Benedict XVI. and his successor, Pope Francis, are two different personalities, with a different way of speaking, different life experiences and different relationships to the media. All these factors were reflected by the media, which participated in the creation of their media image - the way they were presented to the public. This diploma thesis compares the differences in the creation of media images of both Popes in the first year of their appointment. Two types of media were chosen for comparison, which represent the most typical newspapers in the Czech Republic. Mladá fronta DNES represents a serious approach. On the other hand the second one, BLESK, represents the tabloid way of reporting. The quantitative content analysis method is used for comparison, thanks to which the published articles about both Popes can be analyzed and get some representative conclusions about these Popes.en_US
dc.description.abstractSmrt papeže Jana Pavla II. ukončila v církvi téměř třicet let trvající období, během kterého se i v českém údajně velmi ateistickém prostředí stala osoba papeže tématem, kterému se intenzivně věnují všechna velká zpravodajská média. Oba jeho nástupci proto nastupovali do úřadu za mimořádného mediálního zájmu, který byl navíc podpořen různými specifickými okolnostmi, za kterých úřad přebírali. Papež Benedikt XVI. a jeho nástupce papež František jsou dvě velmi rozdílné osobnosti s rozdílným způsobem vystupování, odlišnou životní zkušeností a odlišným vztahem k médiím. Všechny tyto faktory reflektovala média, která se podílela na vytváření mediálního obrazu obou mužů, tedy způsobu, jakým byli prezentování veřejnosti. Tato diplomová práce srovnává rozdíly ve vytvořeném mediálním obrazu obou papežů v prvním roce jejich pontifikátu. Pro srovnání byla vybrána dvě média, která reprezentují dva nejčtenější české deníky. Mladá fronta Dnes zastupuje seriózní přístup ke zpravodajským tématům a deník Blesk reprezentuje bulvární způsob zpravodajství. K porovnání je využita metoda kvantitativní obsahové analýzy, díky které bylo možné analyzovat publikované články o obou papežích a získat z nich určitě reprezentativní závěry.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPapežcs_CZ
dc.subjectFrantišekcs_CZ
dc.subjectBenedikt XVIcs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectBleskcs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectPopeen_US
dc.subjectFranzen_US
dc.subjectBenedict XVIen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.subjectBlesken_US
dc.subjectMedia Imageen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titlePřebírání papežského stolce - komparativní obsahová analýzacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-25
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192873
dc.title.translatedTaking over the papal office - Comparative content analysisen_US
dc.contributor.refereeKöpplová, Barbara
dc.identifier.aleph002193060
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSmrt papeže Jana Pavla II. ukončila v církvi téměř třicet let trvající období, během kterého se i v českém údajně velmi ateistickém prostředí stala osoba papeže tématem, kterému se intenzivně věnují všechna velká zpravodajská média. Oba jeho nástupci proto nastupovali do úřadu za mimořádného mediálního zájmu, který byl navíc podpořen různými specifickými okolnostmi, za kterých úřad přebírali. Papež Benedikt XVI. a jeho nástupce papež František jsou dvě velmi rozdílné osobnosti s rozdílným způsobem vystupování, odlišnou životní zkušeností a odlišným vztahem k médiím. Všechny tyto faktory reflektovala média, která se podílela na vytváření mediálního obrazu obou mužů, tedy způsobu, jakým byli prezentování veřejnosti. Tato diplomová práce srovnává rozdíly ve vytvořeném mediálním obrazu obou papežů v prvním roce jejich pontifikátu. Pro srovnání byla vybrána dvě média, která reprezentují dva nejčtenější české deníky. Mladá fronta Dnes zastupuje seriózní přístup ke zpravodajským tématům a deník Blesk reprezentuje bulvární způsob zpravodajství. K porovnání je využita metoda kvantitativní obsahové analýzy, díky které bylo možné analyzovat publikované články o obou papežích a získat z nich určitě reprezentativní závěry.cs_CZ
uk.abstract.enThe death of Pope John Paul II. ended a nearly thirty-year long period in the church, during which even in the Czech atheistic community the Pope was a topic that the mass media was intensively devoted to. Both of his successors came to the office, while the media had an extraordinary interest, which was further supported by the various specific conditions. Pope Benedict XVI. and his successor, Pope Francis, are two different personalities, with a different way of speaking, different life experiences and different relationships to the media. All these factors were reflected by the media, which participated in the creation of their media image - the way they were presented to the public. This diploma thesis compares the differences in the creation of media images of both Popes in the first year of their appointment. Two types of media were chosen for comparison, which represent the most typical newspapers in the Czech Republic. Mladá fronta DNES represents a serious approach. On the other hand the second one, BLESK, represents the tabloid way of reporting. The quantitative content analysis method is used for comparison, thanks to which the published articles about both Popes can be analyzed and get some representative conclusions about these Popes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
dc.identifier.lisID990021930600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV