Internetové deníky na sociální síti Facebook
The internet journals on the social network Facebook
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99835Identifikátory
SIS: 192834
Katalog UK: 990021930410106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
25. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sociální sítě, Facebook, zpravodajství, žurnalistika, kvantitativní analýza, Aktuálně.cz, ČT24.cz, Deník.cz, Echo24.cz, iDnes.cz, iHned.cz, iRozhlas.cz, Lidovky.cz, Novinky.cz, Seznam ZprávyKlíčová slova (anglicky)
Social networks, Facebook, News, Quantitative research, Aktuálně.cz, ČT24.cz, Deník.cz, Echo24.cz, iDnes.cz, iHned.cz, iRozhlas.cz, Lidovky.cz, Novinky.cz, Seznam ZprávyUNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra žurnalistiky Internetové deníky na sociální síti Facebook Magisterská práce Autorka práce: Bc. Barbora Smudková Studijní program: Žurnalistika Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Veselková Rok obhajoby: 2018 Anotace Sociální sítě, které od počátku 21. století proměňují význam internetu, se staly důležitou platformou pro zpravodajská média. Přes sociální síť Facebook se k obsahům českých médií dostávají desetitisíce až statisíce uživatelů, pro něž tato média vybírají a plánují příspěvky nad rámec domácího webu, z nějž obsahy pocházejí. Cílem této práce je popsat specifika online žurnalistiky a na základě předchozích výzkumů zpravodajství na sociálních sítích představit Facebook jako distribuční kanál, v němž se zpravodajství mísí s osobními, komunitními a zábavními obsahy a ve kterém mají uživatelé rozšířené možnosti komunikace s médiem a dalšími čtenáři. Analytická část práce se zaměří na obsahy, které na svých facebookových profilech sdílí nejnavštěvovanější česká komerční média a média veřejnoprávní. Cílem je na základě kvantitativní obsahové analýzy a komparace výsledků vypozorovat, jak média pracují s tématy, možnostmi sdílení či časem a jak se facebooková produkce liší od celkové produkce primárních webových stránek...
CHARLES UNIVERSITY Faculty of Social Sciences Institute of Communication Studies and Journalism Department of Journalism The internet journals on the social network Facebook Master thesis Author: Bc. Barbora Smudková Study program: Journalism Supervisor: Mgr. Zuzana Veselková Year of the thesis defense: 2018 Abstract Social networks which are transforming the essence of the Internet since the beginning of the 21st century have become an important platform for the news media. Through Facebook Czech media are reaching from tens to hundreds of thousands users for which they choose and plan posts above the framework of production of the domestic website from which the content origins. The aim of this thesis is to describe the specifics of the online journalism, and to introduce Facebook as a distribution channel, on the basis of previous research of news on social networks, in which the news are mixed with personal, community, or entertaining content and in which the users have wider possibilities in communication with the media or other readers. The analytical part of the thesis focuses on the content shared on the Facebook profiles of Czech most visited commercial media and of the Czech public service media. Based on the quantitative content analysis and the comparison of the results, the aim of the thesis is...
