Kdo produkuje a kdo konzumuje mediální obsahy streamované na video platformě Twitch
Who are the producers and consumers of media content published on the Twitch platform
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99824Identifiers
Study Information System: 192805
Collections
- Kvalifikační práce [18148]
Author
Advisor
Referee
Lokšík, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
25. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Streamování, video platforma, videohry, Twitch, esport, mediální obsah, producenti, komzumentiKeywords (English)
Streaming, video platform, video games, Twitch, esports, media content, producers, consumersVlivem technologické konvergence dnes může mediální obsah produkovat každý, kdo má dostatečné prostředky. Nejinak je tomu v oblasti streamování a videoher. Tato diplomová práce se věnuje producentům a konzumentům mediálního obsahu streamovaného na video platformě Twitch. Platforma svou jednoduchostí umožňuje každému vlastníkovi internetového připojení a počítače produkovat živě vysílaný mediální obsah, který má globální dosah. Nabízí také možnosti monetizace obsahu, na bezmála profesionální úrovni. Stovky milionů diváků sledují každý měsíc platformu Twitch a tato diplomová práce se pokouší přiblížit samotné streamery mediálního obsahu na této video platformě, jejich úspěchy a neúspěchy, stejně jako jejich publikum.
Due to the rise of technological convergence, the production of media content is currently available to anyone with befitting means. The situation is no different in the area of streaming and video games. This diploma thesis is focusing on producers and consumers of media content streamed on the video platform Twitch. This platform enables their users, if they dispose of quality internet and sufficient hardware, to produce real time streamed media content on nearly professional level. Hundreds of millions of viewers are watching Twitch monthly and this thesis is trying to introduce the very streamers of media content on this platform, their success and failure, while monitoring their viewership.