Prvek rodinnosti jako důležitá součást reklamních kampaní rodinných firem
Element of family as and important part of family business advertising campaigns
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99780Identifikátory
SIS: 193025
Katalog UK: 990021929130106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zezulková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
22. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
rodinná firma, rodinnost, marketingová komunikace, reklama, přímý marketing, propagaceKlíčová slova (anglicky)
family business, element of family, marketing communication, advertising, direct marketing, promotionTématem této diplomové práce je využití prvku rodinnosti v reklamních kampaních rodinných firem v České republice. Problematika rodinných firem se stává v ČR stále aktuálnější vzhledem k nastávající první generační výměně, která čeká rodinné firmy založené po obnovení tržního hospodářství po roce 1989. V teoretické části se práce věnuje definici rodinných firem a tzv. prvku rodinnosti, ale také typům reklam s ohledem na jednotlivá média a přímému marketingu. Výzkum provedený pro potřeby této práce je rozdělen na dvě části - kvalitativní a kvantitativní. Kvalitativní část výzkumu byla provedena pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci tří předem vybraných firem EMCO, LIKO-S a GUMEX. Vedle rozhovorů byly podrobeny analýze dostupné formy reklamy. Cílem kvalitativní části výzkumu bylo odpovědět na otázku, zda je rodinnost součástí marketingové komunikace rodinných firem. Kvantitativní část výzkumu byla provedena pomocí krátkého dotazníku a jeho cílem bylo zjistit, zda je rodinnost firem důležitá pro zákazníky. Výsledky kvalitativní části výzkumu potvrzují, že rodinnost je součástí marketingové komunikace rodinných firem a je pro tyto firmy důležitá. Zákazníci se shodují, že v nich informace o rodinnosti firmy vzbuzuje v danou firmu větší důvěru, ale není pro ně nejdůležitějším faktorem při...
The topic of this thesis is the use of the element of family in advertising campaigns of family businesses in the Czech Republic. The issue of family businesses in the Czech Republic is becoming more and more current due to the first upcoming generational change in family businesses established after the restoration of the market economy in the 1990s. In the theoretical section, this thesis introduces definition of the family business and the element of family. It is also dealing with all types of media advertisements and the direct marketing. The second practical part is divided into two parts of the research - qualitative and quantitative. The qualitative part was realized by three semi-structured interviews with representatives from three pre-selected family businesses EMCO, LIKO-S and GUMEX. Apart from interviews, all available advertisements were also analysed. The aim of this part was to answer the question if the element of family is a part of the marketing communication of family businesses. The quantitative part was realized by the survey with the aim to find out if the element of family of businesses is important also for customers. Results of the qualitative part of the research show that the element of family is a part of the marketing communication of family businesses and it is...
