Komunikační strategie města Roudnice nad Labem
Communication strategy of the town Roudnice nad Labem
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99727Identifiers
Study Information System: 169423
Collections
- Kvalifikační práce [14600]
Author
Advisor
Referee
Soukeník, Štěpán
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
22. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komunikace, obec, městský marketing, komunikační strategie, komunikační kanály, média, vztahy s veřejnostíKeywords (English)
communication, city marketing, communication strategy, communication channels, media, public relationsPráce přibližuje teoretické koncepty procesu komunikace, a to zejména se zaměřením na širokou veřejnost a média v prostředí veřejné správy. Na základě vymezení marketingového prostředí obcí a teorii komunikační strategie obcí, se přibližuje specifika samospráv malých a středních obcí. Teoretické poznatky se pokouší aplikovat na prostředí malého severočeského města Roudnice nad Labem. Výsledkem je netradiční náhled do fungování komunikace ve veřejné správě a doporučení pro její zlepšení ve zvoleném městě, ale i dalších srovnatelných obcích. Klíčová slova: komunikace, obec, městský marketing, komunikační strategie, komunikační kanály, média, vztahy s veřejností
This thesis describes the theoretical concepts of the communication process, especially with a focus on the general public and media in the public administration environment. Based on the definition of the municipal marketing environment and the theory of communica- tion strategies of municipalities, the specificities of small and medium-sized municipalities are approached. Theoretical knowledge attempts to apply to the environment of the small town of Roudnice nad Labem. The result is an unconventional insight into the functioning of communication in public administration and recommendations for its improvement in the chosen city, as well as other comparable municipalities. Keywords: communication, city marketing, communication strategy, communication channels, media, public relations