Show simple item record

Expression of Children of a Pre-school Age in Musical Movement Activities
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorSeidlová, Alena
dc.date.accessioned2018-02-13T11:47:46Z
dc.date.available2018-02-13T11:47:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9969
dc.description.abstractThe signification of musically - motoric activities in nursery school practices and its use in development of children's personality in pre-school age in correspondency with Framework educational programme for pre-school education. By study of selected situation in musically - motoric activities I discover whether there is difference in external signs and adoption of certain skills between boys and girls in age of 5 - 6 years. My expectation is beeing confirmed because it is proving that certain signs and skills of children are different in dependence on their gender. The difference occures by interplay between movements with rhythm of music and singing and by motoric improvisation whereas these activities are better managed by girls.Therefore it is necessary to take use of these knowledges by creation of class education programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractVýznam hudebně pohybových činností v praxi mateřských škol a jejich využití k rozvoji osobnosti dítěte předškolního věku, v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Pozorováním vybraných situací v hudebně pohybových činnostech zjišťuji, zda se liší vnější projevy a osvojování některých dovednosti u chlapců a dívek ve věku 5 - 6 let. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že některé projevy a dovednosti dětí se liší v závislosti na jejich pohlaví. Rozdíl nastává při souhře pohybů s rytmem hudby a zpěvem a při pohybové improvizaci, kdy tyto činnosti lépe zvládají dívky. Proto je třeba využít tyto poznatky při vytváření třídních vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProjevy dětí předškolního věku při hudebně pohybových činnostechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-18
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22105
dc.title.translatedExpression of Children of a Pre-school Age in Musical Movement Activitiesen_US
dc.contributor.refereeZachariášová, Jana
dc.identifier.aleph002036770
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVýznam hudebně pohybových činností v praxi mateřských škol a jejich využití k rozvoji osobnosti dítěte předškolního věku, v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Pozorováním vybraných situací v hudebně pohybových činnostech zjišťuji, zda se liší vnější projevy a osvojování některých dovednosti u chlapců a dívek ve věku 5 - 6 let. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že některé projevy a dovednosti dětí se liší v závislosti na jejich pohlaví. Rozdíl nastává při souhře pohybů s rytmem hudby a zpěvem a při pohybové improvizaci, kdy tyto činnosti lépe zvládají dívky. Proto je třeba využít tyto poznatky při vytváření třídních vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe signification of musically - motoric activities in nursery school practices and its use in development of children's personality in pre-school age in correspondency with Framework educational programme for pre-school education. By study of selected situation in musically - motoric activities I discover whether there is difference in external signs and adoption of certain skills between boys and girls in age of 5 - 6 years. My expectation is beeing confirmed because it is proving that certain signs and skills of children are different in dependence on their gender. The difference occures by interplay between movements with rhythm of music and singing and by motoric improvisation whereas these activities are better managed by girls.Therefore it is necessary to take use of these knowledges by creation of class education programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020367700106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV