dc.contributor.advisor | Dvořáková, Hana | |
dc.creator | Seidlová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2018-02-13T11:47:46Z | |
dc.date.available | 2018-02-13T11:47:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9969 | |
dc.description.abstract | The signification of musically - motoric activities in nursery school practices and its use in development of children's personality in pre-school age in correspondency with Framework educational programme for pre-school education. By study of selected situation in musically - motoric activities I discover whether there is difference in external signs and adoption of certain skills between boys and girls in age of 5 - 6 years. My expectation is beeing confirmed because it is proving that certain signs and skills of children are different in dependence on their gender. The difference occures by interplay between movements with rhythm of music and singing and by motoric improvisation whereas these activities are better managed by girls.Therefore it is necessary to take use of these knowledges by creation of class education programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Význam hudebně pohybových činností v praxi mateřských škol a jejich využití k rozvoji osobnosti dítěte předškolního věku, v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Pozorováním vybraných situací v hudebně pohybových činnostech zjišťuji, zda se liší vnější projevy a osvojování některých dovednosti u chlapců a dívek ve věku 5 - 6 let. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že některé projevy a dovednosti dětí se liší v závislosti na jejich pohlaví. Rozdíl nastává při souhře pohybů s rytmem hudby a zpěvem a při pohybové improvizaci, kdy tyto činnosti lépe zvládají dívky. Proto je třeba využít tyto poznatky při vytváření třídních vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Projevy dětí předškolního věku při hudebně pohybových činnostech | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-18 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22105 | |
dc.title.translated | Expression of Children of a Pre-school Age in Musical Movement Activities | en_US |
dc.contributor.referee | Zachariášová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 002036770 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Význam hudebně pohybových činností v praxi mateřských škol a jejich využití k rozvoji osobnosti dítěte předškolního věku, v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Pozorováním vybraných situací v hudebně pohybových činnostech zjišťuji, zda se liší vnější projevy a osvojování některých dovednosti u chlapců a dívek ve věku 5 - 6 let. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že některé projevy a dovednosti dětí se liší v závislosti na jejich pohlaví. Rozdíl nastává při souhře pohybů s rytmem hudby a zpěvem a při pohybové improvizaci, kdy tyto činnosti lépe zvládají dívky. Proto je třeba využít tyto poznatky při vytváření třídních vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The signification of musically - motoric activities in nursery school practices and its use in development of children's personality in pre-school age in correspondency with Framework educational programme for pre-school education. By study of selected situation in musically - motoric activities I discover whether there is difference in external signs and adoption of certain skills between boys and girls in age of 5 - 6 years. My expectation is beeing confirmed because it is proving that certain signs and skills of children are different in dependence on their gender. The difference occures by interplay between movements with rhythm of music and singing and by motoric improvisation whereas these activities are better managed by girls.Therefore it is necessary to take use of these knowledges by creation of class education programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020367700106986 | |