Zobrazit minimální záznam

Role of influencers on Instagram in life of teenagers
dc.contributor.advisorZezulková, Markéta
dc.creatorPichlerová, Klára
dc.date.accessioned2018-07-27T13:43:26Z
dc.date.available2018-07-27T13:43:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99640
dc.description.abstractThe main topic of the diploma thesis is the role of modern opinion leaders on social networks, in this work specifically on Instagram, in the life of teenagers. The objective of the theoretical part of the thesis is to characterize influencers and to put them in the historical context of opinion leadership. Since the thesis deals with influencers on social networks, it also explains the historical context of the establishment of the Internet and the Web 2.0, thanks to which these platforms could originate. The last chapter of the theoretical part is devoted to the characteristics of the present generation of adolescents and their relation to social networks. The practical part analyzes the results of the quantitative measurement. The research was distributed among students from one secondary grammar school in Prague using an internet link. The questionnaire was consisted of five parts, each focusing on a different topic. At the end of the thesis there is a discussion of the results in the context of the theoretical framework. Based on the research, it was found that teenagers spend about 30 minutes per day on Instagram and mostly before bedtime. They consider it as a social network with a negative impact, especially on the quality of sleep and cyberbullying. Influencers on Instagram inspired them...en_US
dc.description.abstractHlavním tématem diplomové práce je role novodobých názorových vůdců působících na sociálních sítích, v této práci konkrétně na Instagramu, v životě teenagerů. Cílem teoretické části práce je charakterizovat influencery a zasadit je do historického kontextu názorového vůdcovství. Jelikož práce pojednává o influencerech na sociálních sítích, v práci je objasněn i historický kontext vzniku internetu a webu 2.0, díky kterému mohly tyto platformy vzniknout. Poslední kapitola teoretické části je věnována charakteristice současné generace dospívajících a jejich vztah se sociálními sítěmi. Praktická část diplomové práce analyzuje výsledky kvantitativního měření. Výzkum byl distribuován mezi studenty pražského gymnázia pomocí internetového odkazu. Dotazník byl složen z pěti částí, přičemž každá byla zaměřena na jiné téma. Na závěr práce probíhá diskuze výsledků v kontextu teoretického rámce. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že teenageři tráví na Instagramu přibližně 30 minut denně a nejčastěji ho navštěvují večer před spaním. Považují ho spíše za sociální síť s negativním vlivem a to především na kvalitu spánku a kyberšikanu. U influencerů na Instagramu se nechávají inspirovat v módě a cestování. Dalším důvodem k jejich sledování jsou stejné zájmy s influencerem.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDospívánícs_CZ
dc.subjectGeneracecs_CZ
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectInfluencercs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectInternetcs_CZ
dc.subjectNová médiacs_CZ
dc.subjectTeenagercs_CZ
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectGenerationen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectTeenageren_US
dc.titleRole influencerů na Instagramu v životě teenagerůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-21
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId193001
dc.title.translatedRole of influencers on Instagram in life of teenagersen_US
dc.contributor.refereeOrhan, Mehmet A.
dc.identifier.aleph002192674
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem diplomové práce je role novodobých názorových vůdců působících na sociálních sítích, v této práci konkrétně na Instagramu, v životě teenagerů. Cílem teoretické části práce je charakterizovat influencery a zasadit je do historického kontextu názorového vůdcovství. Jelikož práce pojednává o influencerech na sociálních sítích, v práci je objasněn i historický kontext vzniku internetu a webu 2.0, díky kterému mohly tyto platformy vzniknout. Poslední kapitola teoretické části je věnována charakteristice současné generace dospívajících a jejich vztah se sociálními sítěmi. Praktická část diplomové práce analyzuje výsledky kvantitativního měření. Výzkum byl distribuován mezi studenty pražského gymnázia pomocí internetového odkazu. Dotazník byl složen z pěti částí, přičemž každá byla zaměřena na jiné téma. Na závěr práce probíhá diskuze výsledků v kontextu teoretického rámce. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že teenageři tráví na Instagramu přibližně 30 minut denně a nejčastěji ho navštěvují večer před spaním. Považují ho spíše za sociální síť s negativním vlivem a to především na kvalitu spánku a kyberšikanu. U influencerů na Instagramu se nechávají inspirovat v módě a cestování. Dalším důvodem k jejich sledování jsou stejné zájmy s influencerem.cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the diploma thesis is the role of modern opinion leaders on social networks, in this work specifically on Instagram, in the life of teenagers. The objective of the theoretical part of the thesis is to characterize influencers and to put them in the historical context of opinion leadership. Since the thesis deals with influencers on social networks, it also explains the historical context of the establishment of the Internet and the Web 2.0, thanks to which these platforms could originate. The last chapter of the theoretical part is devoted to the characteristics of the present generation of adolescents and their relation to social networks. The practical part analyzes the results of the quantitative measurement. The research was distributed among students from one secondary grammar school in Prague using an internet link. The questionnaire was consisted of five parts, each focusing on a different topic. At the end of the thesis there is a discussion of the results in the context of the theoretical framework. Based on the research, it was found that teenagers spend about 30 minutes per day on Instagram and mostly before bedtime. They consider it as a social network with a negative impact, especially on the quality of sleep and cyberbullying. Influencers on Instagram inspired them...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeE
dc.identifier.lisID990021926740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV