The Channel of Influence? YouTube Advertising and the Hipster Phenomenon
Sféry vlivu? reklama na YouTube a fenomén hipster
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99340Identifiers
Study Information System: 178831
Collections
- Kvalifikační práce [15771]
Author
Advisor
Referee
Hájek, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
18. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Fail
Keywords (Czech)
mainstream, subkultura, fenomén hipster, reklama, YouTube, reklama na YouTube, product placement, mladí a reklama, influenceřiKeywords (English)
mainstream, subculture, hipster phenomenon, advertising, YouTube, advertising on YouTube, product placement, youth and advertising, influencerVýzkum se zaměřuje na téma vlivu inzerce na YouTube na společnost z pohledu subkultury hipsterů. Cílem této práce je prozkoumat postoj hipsterů vůči YouTube díky analýze rozhovorů a také za pomoci teoretického ukotvení základních konceptů jako je subkultura, hipster, životní styl nebo reklama. Důvodem, proč jsem se zaměřila na postoje jedinců hipster je fakt, že fenomén hipster se stává čím dál rozšířenějším. Kromě toho jsou tito jedinci spojováni se skeptickým postojem vůči hlavním trendům. Proto jsem se rozhodla konfrontovat zdánlivě nedůvěřivý pohled hipsterů na YouTube, jakožto zástupce moderního hlavního proudu, se skutečnými postoji hipsterů.
This research seeks to address the topic of the influence of the YouTube advertising on society as seen by the members of hipster subculture. This work aims to explore the attitude of hipsters towards the YouTube thanks to an analysis of the interviews and also with the help of a theoretical framework of core concepts such as subculture, hipster, lifestyle or advertising practices. The reason I address hipster attitudes is the fact, that hipster phenomenon has become widespread nowadays. Moreover, those individuals are associated with skeptical stance towards the mainstream trends. Therefore, I have decided to confront the ostensibly distrustful view of hipsters towards YouTube as a representative of modern mainstream and then analyze self-proclaimed attitudes of hipsters as such.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Prolínání osobnostního PR a komerční sféry na YouTube
Defence status: DEFENDEDBartoníčková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Date of defense: 14. 6. 2016 -
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Defence status: DEFENDEDSedláček, Jakub (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 14. 9. 2016Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery ... -
British YouTube Personalities and the Effects of their Videos on the Vocabulary of Czech Viewers
Defence status: DEFENDEDBurgonová, Nicole (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 26. 5. 2016