The Channel of Influence? YouTube Advertising and the Hipster Phenomenon
Sféry vlivu? reklama na YouTube a fenomén hipster
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99340Identifikátory
SIS: 178831
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
18. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
mainstream, subkultura, fenomén hipster, reklama, YouTube, reklama na YouTube, product placement, mladí a reklama, influenceřiKlíčová slova (anglicky)
mainstream, subculture, hipster phenomenon, advertising, YouTube, advertising on YouTube, product placement, youth and advertising, influencerVýzkum se zaměřuje na téma vlivu inzerce na YouTube na společnost z pohledu subkultury hipsterů. Cílem této práce je prozkoumat postoj hipsterů vůči YouTube díky analýze rozhovorů a také za pomoci teoretického ukotvení základních konceptů jako je subkultura, hipster, životní styl nebo reklama. Důvodem, proč jsem se zaměřila na postoje jedinců hipster je fakt, že fenomén hipster se stává čím dál rozšířenějším. Kromě toho jsou tito jedinci spojováni se skeptickým postojem vůči hlavním trendům. Proto jsem se rozhodla konfrontovat zdánlivě nedůvěřivý pohled hipsterů na YouTube, jakožto zástupce moderního hlavního proudu, se skutečnými postoji hipsterů.
This research seeks to address the topic of the influence of the YouTube advertising on society as seen by the members of hipster subculture. This work aims to explore the attitude of hipsters towards the YouTube thanks to an analysis of the interviews and also with the help of a theoretical framework of core concepts such as subculture, hipster, lifestyle or advertising practices. The reason I address hipster attitudes is the fact, that hipster phenomenon has become widespread nowadays. Moreover, those individuals are associated with skeptical stance towards the mainstream trends. Therefore, I have decided to confront the ostensibly distrustful view of hipsters towards YouTube as a representative of modern mainstream and then analyze self-proclaimed attitudes of hipsters as such.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Prolínání osobnostního PR a komerční sféry na YouTube
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBartoníčková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016 -
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSedláček, Jakub (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 9. 2016Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery ... -
British YouTube Personalities and the Effects of their Videos on the Vocabulary of Czech Viewers
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBurgonová, Nicole (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 26. 5. 2016