Sponzoring českého biatlonu v letech 2013-2018: Případová studie Hamé
Tfhe Sponsoring of the Czech Biatlon in 2013-2018: Hamé case study
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99250Identifiers
Study Information System: 192604
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sponzoring, sportovní marketing, sport, biatlon, Český svaz biatlonu, sponzor, HaméKeywords (English)
Sponsorship, sports marketing, biathlon, Czech Biathlon Union, sponsor, HaméTato bakalářská práce se zabývá sponzoringem českého biatlonu v letech 2013-2018. V tomto období se z poměrně neznámého sportu stal celonárodní fenomén a přilákal značnou řadu nových sponzorů. V současné době patří mezi sponzory např. Viessmann, Hamé, Alpine Pro nebo Atex. Tato práce se zaměřuje i na současným trend zvyšování efektivnosti sponzoringu pomocí aktivní spolupráce se sponzorovaným subjektem v prostředí českého biatlonu. Teoretická část této práce je věnována vymezení sponzoringu a jeho fungování v oblasti sportu. Dále je představen Český svaz biatlonu jako sponzorovaný subjekt a popsána jeho spolupráce se sponzory. V praktické části je pozornost zaměřena na společnost Hamé, která je hlavním partnerem českého biatlonu od roku 2013. Právě tento partner využívá biatlon nejčastěji ke svým propagačním aktivitám. Od počátku spolupráce tak tvoří čeští biatlonisté hlavní tvář značky Hamé a objevují se v jejích několika reklamních kampaních. Propojení biatlonistů s produkty Hamé má pro cílovou skupinu symbolizovat zdravý životní styl. Součástí této práce je i kvantitativní výzkum zabývající se znalostí sponzorů českého biatlonu a vztahem respondentů ke společnosti Hamé. Výsledky výzkumu potvrzují postavení Hamé jako dominantního sponzora a reprezentují vnímání mladší věkové skupiny, na kterou svými...
This bachelor thesis evaluates the Czech biathlon sponsorship between the year 2013 and 2018. During this period a relatively unknown sport became a nationwide phenomenon and attracted a large number of new sponsors. At present, sponsors include Viessmann, Hamé, Alpine Pro or Atex. This work also focuses on the current trend of increasing the effectiveness of sponsorship through active cooperation with a sponsored subject in the Czech biathlon environment. The theoretical part of this work addresses the definition of sponsorship and its functioning in the field of sport. The paper presents Czech Biathlon Union as a sponsored subject and describes its cooperation with sponsors. In the practical part, the attention is focused on Hamé, the main partner of the Czech biathlon since 2013. This partner uses biathlon most often for its promotional activities. Since the very beginning of the collaboration, the Czech biathlonists have been the main face of the Hamé brand and have appeared in several of its advertising campaigns. Linking biathlonists with Hamé products is meant to symbolize a healthy lifestyle for the target group A part of this work is a quantitative research focusing on a general awareness of the Czech biathlon sponsors and the relationship of the respondents to Hamé. The research results confirm...