Vývoj komunikační strategie značky LaFormela od jejího založení do současnosti
Communication Strategy Development of LaFormela Brand from the Establishment until Today
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/99218/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99218Identifiers
Study Information System: 179865
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fashion marketing, značka, LAFORMELA, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační nástrojeKeywords (English)
fashion marketing, brand, LAFORMELA, marketing mix, marketing communication, communication tools1 Anotace Bakalářská práce práce ,,Vývoj komunikační strategie značky LAFORMELA od založení do současnosti" je věnována analýze vývoje komunikační strategie značky LAFORMELA, založené v roce 2010 a v současnosti vedené duem designérů Miroslavou Kohutiarovou a Antonínem Soukupem. Hlavním cílem práce je analyzovat komunikační nástroje, které během sledovaného období mezi lety 2010 a 2018 značka začala používat. Autor tyto nástroje kriticky je hodnotí a navrhuje funkční řešení, které by využívání těchto nástrojů zefektivnilo. Práce se skládá z pěti kapitol. V první kapitole se autor věnuje definici termínů móda a fashion marketing. V druhé kapitole se zaměřuje na marketingovou teorii značky a aplikuje ji na značku LAFORMELA. Představuje její aspekty, které doplňuje SWOT analýzou a navazující maticí EFE. Ve třetí kapitole se zaměřuje na marketingový mix značky. Čtvrtá kapitola je věnována komunikační strategii značky. Autor v této kapitole definuje jednotlivé komunikační nástroje, které kriticky hodnotí, a doplňuje je milníky, které ve vývoji značky považuje za významné. V poslední kapitole autor na zkoumá výsledky obsahové analýzy a odpovídá na předem stanovené výzkumné otázky, které doplňuje komunikačním doporučením.
1 Annotation The bachelor thesis "Communication Strategy Development of LAFORMELA Brand from the Establishment until Today" focuses on the analysis of communication strategy development of a Czech brand, LAFORMELA, founded in 2010 and currently led by a designer duo - Miroslava Kohutiarová and Antonín Soukup. The main objective of the thesis is to analyse communication tools that the brand started using over the analysed period between 2010-2018. The author of the thesis critically reviews all the used tools and proposes several improvements that could make usage of the tools more effective. The thesis consists of five chapters. In the first chapter, the author focuses on the definition of fashion and fashion marketing. The second chapter is dedicated to the marketing brand theory and its application on the LAFORMELA brand itself. In this chapter, the author presents its aspects and connects them with a SWOT analysis and an EFE matrix. In the third chapter, the author studies the brand's marketing mix. The fourth chapter is focused on the communication strategy. The author also defines particular communication tools, critically reviews them and specifies several milestones, which are in his opinion, significant in the brand's history. In the last chapter, the author examines results of the content analysis,...