Zobrazit minimální záznam

Vliv elektrických vozidel na automobilový průmysl
dc.contributor.advisorChytilová, Julie
dc.creatorPavelková, Adéla
dc.date.accessioned2018-07-27T13:23:13Z
dc.date.available2018-07-27T13:23:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99017
dc.description.abstractThe main aim of this bachelor thesis is to identify the current and future importance of the electric vehicles. Apart from global situation, it also investigates the development in China, Europe, Norway and the U.S. To see the future position of electric vehicles on the automotive market, trend analysis and Bass Diffusion Model were used. The results showed that in the year 2035, the share of sales of electric vehicles will slowly approach a threshold of 50% in all analysed regions. The exception is Norway where the market of electric vehicles is already developed. Next, the correlation analysis was applied to measure the relationship between the sales of electric vehicles and internal combustion engine vehicles. It was shown that the correlation is relatively strong with the same direction. The sales are influenced by similar factors. Furthermore, the correlation analysis was used to detect the relationship between the sales of electric vehicles and price of gasoline. The coefficient was positive. At the end, the regression analysis was applied to measure the cross elasticity of demand between electric and internal combustion engine vehicles. It was proved that these vehicles are substitutes. That means that the price of internal combustion engine vehicle can affect the sales of electric vehicles.en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat aktuální a budoucí význam elektrických vozidel. Vedle globální situace zkoumá práce také vývoj v Číně, Evropě, Norsku a Spojených Státech. Ke zjištění budoucí pozice elektrických vozidel na automobilovém průmyslu byla použita analýza trendu a Bassův Model Difúze. Výsledky ukázaly, že v roce 2035 se podíl prodejů elektrických vozidel bude blížit hranici 50 % ve všech analyzovaných oblastí. Výjimkou je Norsko, kde je trh s elektrickými auty již rozvinut. Dále byla použita korelační analýza ke změření vztahu mezi prodeji elektrických vozidel a vozidel se spalovacím motorem. Bylo ukázáno, že korelace je relativně silná se stejným znaménkem. Prodeje jsou ovlivněny podobnými faktory. Navíc byla změřena korelace mezi prodeji elektrických vozidel a cenou benzinu. Koeficient vyšel pozitivně. Nakonec byla aplikovaná regresní analýza k vypočítání křížové elasticity poptávky mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem. Bylo dokázáno, že tato vozidla jsou substituty. To znamená, že cena vozidel se spalovacím motorem ovlivňuje prodeje elektrických aut.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectElektrická vozidlacs_CZ
dc.subjectAutomobilový průmyslcs_CZ
dc.subjectBassův model difúzecs_CZ
dc.subjectKřížová elasticita poptávkycs_CZ
dc.subjectRegresní analýzacs_CZ
dc.subjectAnalýza trenducs_CZ
dc.subjectKorelační analýzacs_CZ
dc.subjectElectric vehiclesen_US
dc.subjectAutomotive industryen_US
dc.subjectBass Diffusion Modelen_US
dc.subjectCross elasticity of demanden_US
dc.subjectRegression analysisen_US
dc.subjectTrend analysisen_US
dc.subjectCorrelation analysisen_US
dc.titleThe impact of electric vehicles on the automobile industryen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-12
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId191736
dc.title.translatedVliv elektrických vozidel na automobilový průmyslcs_CZ
dc.contributor.refereeŽigraiová, Diana
dc.identifier.aleph002191473
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat aktuální a budoucí význam elektrických vozidel. Vedle globální situace zkoumá práce také vývoj v Číně, Evropě, Norsku a Spojených Státech. Ke zjištění budoucí pozice elektrických vozidel na automobilovém průmyslu byla použita analýza trendu a Bassův Model Difúze. Výsledky ukázaly, že v roce 2035 se podíl prodejů elektrických vozidel bude blížit hranici 50 % ve všech analyzovaných oblastí. Výjimkou je Norsko, kde je trh s elektrickými auty již rozvinut. Dále byla použita korelační analýza ke změření vztahu mezi prodeji elektrických vozidel a vozidel se spalovacím motorem. Bylo ukázáno, že korelace je relativně silná se stejným znaménkem. Prodeje jsou ovlivněny podobnými faktory. Navíc byla změřena korelace mezi prodeji elektrických vozidel a cenou benzinu. Koeficient vyšel pozitivně. Nakonec byla aplikovaná regresní analýza k vypočítání křížové elasticity poptávky mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem. Bylo dokázáno, že tato vozidla jsou substituty. To znamená, že cena vozidel se spalovacím motorem ovlivňuje prodeje elektrických aut.cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this bachelor thesis is to identify the current and future importance of the electric vehicles. Apart from global situation, it also investigates the development in China, Europe, Norway and the U.S. To see the future position of electric vehicles on the automotive market, trend analysis and Bass Diffusion Model were used. The results showed that in the year 2035, the share of sales of electric vehicles will slowly approach a threshold of 50% in all analysed regions. The exception is Norway where the market of electric vehicles is already developed. Next, the correlation analysis was applied to measure the relationship between the sales of electric vehicles and internal combustion engine vehicles. It was shown that the correlation is relatively strong with the same direction. The sales are influenced by similar factors. Furthermore, the correlation analysis was used to detect the relationship between the sales of electric vehicles and price of gasoline. The coefficient was positive. At the end, the regression analysis was applied to measure the cross elasticity of demand between electric and internal combustion engine vehicles. It was proved that these vehicles are substitutes. That means that the price of internal combustion engine vehicle can affect the sales of electric vehicles.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990021914730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV