Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
The Gender Construction of the Role of Male Teachers in Kindergarten from the Perspective of Pedagogical Professionals
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98269Identifikátory
SIS: 186948
Kolekce
- Kvalifikační práce [6817]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havelková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
8. 2. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
gender role construction, male teachers, pedagogical professionals, educators, kindergarten, early childhood education, nonparticipant observation, semistructured interviewsDiplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
The thesis The Gender Construction of the Role of Male Teachers in Kindergarten from the Perspective of Pedagogical Professionals deals with gender construction of the role of male teachers in kindergartens, from the perspective of the male teachers themselves and from the perspective of female teachers and female directors who teach with male teachers in kindergartens. For this purpose I conducted nonparticipant observation, which was complemented by semistructured interviews. The thesis consists of two parts - theoretical and empirical part. Theoretical part deals with fundamental concepts which are related to the research question and empirical part consists of methodical procedures and analysis of interviews with male teachers, female teachers and female directors as well as analysis of fieldnotes from nonparticipant observation. Key words: gender role construction, male teachers, pedagogical professionals, educators, kindergarten, early childhood education, nonparticipant observation, semistructured interviews