Kritéria hodnocení mediálních produktů z hlediska mediální výchovy
Evaluation criteria of media products from the perspective of media education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9823Identifikátory
SIS: 22095
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janovec, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy. Teoretická část obsahuje stručný přehled faktů, která se týkají médií, jejich fungování a vlivu na společnost. Zvláštní pozornost je věnována mediálním produktům určeným dětem předškolního věku. Na základě zmapování mediálního prostředí a cílů mediální výchovy ve vzdělávacích programech základních a mateřských škol jsou definována kritéria hodnocení mediálních produktů určených pro děti předškolního věku. Současně s rámcovými cíli formulovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní výchovu jsou stanovená kritéria použita jako východisko pro vypracování průřezového projektu mediální výchovy v mateřské škole. Praktická část zjišťuje aktuální situaci v oblasti mediálního uvědomění u dětí v mateřské škole i jejich rodičů a dále obsahuje podrobný popis konkrétních cílů a průběh jednotlivých činnosti v rámci tohoto projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy. Teoretická část obsahuje stručný přehled faktů, která se týkají médií, jejich fungování a vlivu na společnost. Zvláštní pozornost je věnována mediálním produktům určeným dětem předškolního věku. Na základě zmapování mediálního prostředí a cílů mediální výchovy ve vzdělávacích programech základních a mateřských škol jsou definována kritéria hodnocení mediálních produktů určených pro děti předškolního věku. Současně s rámcovými cíli formulovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní výchovu jsou stanovená kritéria použita jako východisko pro vypracování průřezového projektu mediální výchovy v mateřské škole. Praktická část zjišťuje aktuální situaci v oblasti mediálního uvědomění u dětí v mateřské škole i jejich rodičů a dále obsahuje podrobný popis konkrétních cílů a průběh jednotlivých činnosti v rámci tohoto projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)