Show simple item record

Evaluation of prevalence of specific learning difficulties at schools using sfumato reading method
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorČadková Oriničová, Iveta
dc.date.accessioned2019-02-19T11:59:13Z
dc.date.available2019-02-19T11:59:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98167
dc.description.abstractTeoretická část bakalářské práce obsahuje poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se historie, jednotlivých druhů a diagnostiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a vlivu specifických poruch učení na osobnost dítěte. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření pro pracovníky základních škol, ve kterých byla aplikována metoda Sfumato - Splývavé čtení (dále jen Sfumato). Cílem práce je zhodnotit výskyt specifických poruch učení - dyslexie u dětí od první do čtvrté třídy na základní škole, u kterých byla pro výuku prvopočátečního čtení zvolena metoda Sfumato. V rámci krajů České republiky je nejvyšší výskyt dyslexie 11,9 % v Moravskoslezském kraji, oproti tomu Praha vykazuje nejnižší výskyt a to 3,4 %. Nejnižší výskyt dyslexie byl shledán u žáků v prvních ročnících, nejvyšší poté ve třetích ročnících. Napříč všemi ročníky byly nejčastěji diagnostikovány středně závažné poruchy učení (SPU 3). Z výzkumu vyplývá, že metoda Sfumato značně eliminuje výskyt závažných poruch učení a to na hodnotu 0,4 %. Celkový výskyt dyslexie při aplikaci metody Sfumato byl 6 %. V porovnání s analyticko-syntetickou metodou byly obě metody vzhledem k prevenci rozvoje dyslexie srovnatelné. V porovnání s metodou genetickou...cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the bachelor thesis contains the knowledge gained by analyzing available literature on history, individual types and diagnostics of specific learning disorders, methods of initial reading and writing, and the impact of specific learning disorders on the personality of the child. The practical part of the thesis is a quantitative research carried out by means of a questionnaire survey for the staff of elementary schools in which the method of Sfumato was applied. The aim of the work is evaluation of prevalence of specific learning difficulties - dyslexia in children from the first to the fourth grade at elementary school, where the Sfumato method was chosen for teaching the initial reading. Within the regions of the Czech Republic, the highest incidence of dyslexia is 11.9% in the Moravian-Silesian Region, whereas Prague has the lowest incidence, 3.4%. The lowest incidence of dyslexia was found in pupils in first years, highest in third years. Cross-sectional learning disabilities (SPU 3) were most frequently diagnosed across all years. The research shows that the Sfumato method greatly eliminates the occurrence of severe learning disabilities, up to 0.4%. The overall incidence of dyslexia in the Sfumato method was 6%. Compared with the analytical-synthetic method, both...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectpočáteční čtenícs_CZ
dc.subjectSfumato - splývavé čtenícs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectinitial readingen_US
dc.subjectSfumatoen_US
dc.subjectspecific learning difficultiesen_US
dc.titleZhodnocení výskytu SPU ve školách vyučujících metodou sfumato - splývavé čtení.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-29
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188725
dc.title.translatedEvaluation of prevalence of specific learning difficulties at schools using sfumato reading methoden_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
dc.identifier.aleph002189390
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTeoretická část bakalářské práce obsahuje poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se historie, jednotlivých druhů a diagnostiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a vlivu specifických poruch učení na osobnost dítěte. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření pro pracovníky základních škol, ve kterých byla aplikována metoda Sfumato - Splývavé čtení (dále jen Sfumato). Cílem práce je zhodnotit výskyt specifických poruch učení - dyslexie u dětí od první do čtvrté třídy na základní škole, u kterých byla pro výuku prvopočátečního čtení zvolena metoda Sfumato. V rámci krajů České republiky je nejvyšší výskyt dyslexie 11,9 % v Moravskoslezském kraji, oproti tomu Praha vykazuje nejnižší výskyt a to 3,4 %. Nejnižší výskyt dyslexie byl shledán u žáků v prvních ročnících, nejvyšší poté ve třetích ročnících. Napříč všemi ročníky byly nejčastěji diagnostikovány středně závažné poruchy učení (SPU 3). Z výzkumu vyplývá, že metoda Sfumato značně eliminuje výskyt závažných poruch učení a to na hodnotu 0,4 %. Celkový výskyt dyslexie při aplikaci metody Sfumato byl 6 %. V porovnání s analyticko-syntetickou metodou byly obě metody vzhledem k prevenci rozvoje dyslexie srovnatelné. V porovnání s metodou genetickou...cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the bachelor thesis contains the knowledge gained by analyzing available literature on history, individual types and diagnostics of specific learning disorders, methods of initial reading and writing, and the impact of specific learning disorders on the personality of the child. The practical part of the thesis is a quantitative research carried out by means of a questionnaire survey for the staff of elementary schools in which the method of Sfumato was applied. The aim of the work is evaluation of prevalence of specific learning difficulties - dyslexia in children from the first to the fourth grade at elementary school, where the Sfumato method was chosen for teaching the initial reading. Within the regions of the Czech Republic, the highest incidence of dyslexia is 11.9% in the Moravian-Silesian Region, whereas Prague has the lowest incidence, 3.4%. The lowest incidence of dyslexia was found in pupils in first years, highest in third years. Cross-sectional learning disabilities (SPU 3) were most frequently diagnosed across all years. The research shows that the Sfumato method greatly eliminates the occurrence of severe learning disabilities, up to 0.4%. The overall incidence of dyslexia in the Sfumato method was 6%. Compared with the analytical-synthetic method, both...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV