Zobrazit minimální záznam

Reading and analysing of old and contemporary maps by students of elementary and grammar schools
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorGallus, Adam
dc.date.accessioned2019-05-03T17:04:47Z
dc.date.available2019-05-03T17:04:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97926
dc.description.abstractThe main goal of the thesis is to answer whether an ability to use maps in different ways is affected by one or more criteria specified by the author. The author has decided to test abilities of fifteen-year-old pupils to work in different ways with actual and old maps. The thesis examines possible impact of type of the school, gender, school marks achieved in History and Geography lessons, and previous experience with using maps. Before the practical part of the thesis was executed the theoretical part of the thesis had been dealt with. Different map skills were specified and characterized. Maps which the author had chosen to use for the purpose of the thesis were thoroughly described and particular odds of work with old maps were emphasised. For the purpose of the research part of the thesis the author developed a didactic test. At pilot testing a sample of 34 pupils completed the test to verify it is suitable for the thesis purpose and it meets all requirements for scientific research. At the second stage of the practical part of the research a group of 125 pupils from two different types of school completed the test. After the practical part of the thesis the author rigorously analysed completed tests and discussed whether the abilities to use maps seem to be affected by some criteria that had...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou a testováním vybraných mapových dovedností na aktuálních a starých mapách u žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku nižšího gymnázia. Práce zkoumá možný vliv typu školy, pohlaví, prospěchu v hodinách zeměpisu a dějepisu a předchozí zkušenosti na dosažené výsledky. Samotnému výzkumu předchází na základě prostudované literatury teoretická východiska, jako je charakteristika mapových dovedností a jejich klasifikace. Dále pak popis použitých mapových podkladů a specifika práce se starou mapou. Pro účely výzkumu byl autorem sestaven didaktický test, který byl nejprve prakticky ověřen na vzorku 34 žáků. Po zjištění, že tento test splňuje veškerá odborná kritéria, byl použit pro výzkum mapových dovedností u 125 žáků na dvou základních školách a dvou gymnáziích. Výzkumná část obsahuje rozbor výsledků didaktického testu mapových dovedností a identifikaci a popis hlavních chyb, kterých se žáci dopustili. Souhrnem výsledků autor odpovídá na položené výzkumné otázky. V závěru se autor zabývá zásadními poznatky této studie a zamýšlí se, co tyto výsledky mohou znamenat pro školní praxi a jakým směrem by mohl případně v této oblasti pokračovat další výzkum. Práce je doplněna o grafy a tabulky. Klíčová slova: geografické vzdělávání, dovednosti, mapové...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgeografické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdovednostics_CZ
dc.subjectmapové dovednostics_CZ
dc.subjectstará mapacs_CZ
dc.subjectklasifikacecs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectgeographical educationen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectmap skillsen_US
dc.subjectold mapen_US
dc.subjectclassificationen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.titleDovednosti čtení a analýzy starých a současných map žáků základních škol a gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-25
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId146958
dc.title.translatedReading and analysing of old and contemporary maps by students of elementary and grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeBurda, Tomáš
dc.identifier.aleph002188157
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou a testováním vybraných mapových dovedností na aktuálních a starých mapách u žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku nižšího gymnázia. Práce zkoumá možný vliv typu školy, pohlaví, prospěchu v hodinách zeměpisu a dějepisu a předchozí zkušenosti na dosažené výsledky. Samotnému výzkumu předchází na základě prostudované literatury teoretická východiska, jako je charakteristika mapových dovedností a jejich klasifikace. Dále pak popis použitých mapových podkladů a specifika práce se starou mapou. Pro účely výzkumu byl autorem sestaven didaktický test, který byl nejprve prakticky ověřen na vzorku 34 žáků. Po zjištění, že tento test splňuje veškerá odborná kritéria, byl použit pro výzkum mapových dovedností u 125 žáků na dvou základních školách a dvou gymnáziích. Výzkumná část obsahuje rozbor výsledků didaktického testu mapových dovedností a identifikaci a popis hlavních chyb, kterých se žáci dopustili. Souhrnem výsledků autor odpovídá na položené výzkumné otázky. V závěru se autor zabývá zásadními poznatky této studie a zamýšlí se, co tyto výsledky mohou znamenat pro školní praxi a jakým směrem by mohl případně v této oblasti pokračovat další výzkum. Práce je doplněna o grafy a tabulky. Klíčová slova: geografické vzdělávání, dovednosti, mapové...cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of the thesis is to answer whether an ability to use maps in different ways is affected by one or more criteria specified by the author. The author has decided to test abilities of fifteen-year-old pupils to work in different ways with actual and old maps. The thesis examines possible impact of type of the school, gender, school marks achieved in History and Geography lessons, and previous experience with using maps. Before the practical part of the thesis was executed the theoretical part of the thesis had been dealt with. Different map skills were specified and characterized. Maps which the author had chosen to use for the purpose of the thesis were thoroughly described and particular odds of work with old maps were emphasised. For the purpose of the research part of the thesis the author developed a didactic test. At pilot testing a sample of 34 pupils completed the test to verify it is suitable for the thesis purpose and it meets all requirements for scientific research. At the second stage of the practical part of the research a group of 125 pupils from two different types of school completed the test. After the practical part of the thesis the author rigorously analysed completed tests and discussed whether the abilities to use maps seem to be affected by some criteria that had...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021881570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV