Vytvoření marketingové komunikace v rámci podnikatelského plánu nově vznikajícího e-shopu
Creation of markerting communication within the business plan of the new created e-shop
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97795Identifiers
Study Information System: 199776
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dotazník, e-mailing, hloubkový rozhovor, ohnisková skupina, podpora prodeje, PPC reklama, SEO, sociální sítěKeywords (English)
questionnaire, email, in-depth interview, focus group, sales support, PPC advertising, SEO, social mediaNázev: Vytvoření marketingové komunikace v rámci podnikatelského plánu nově vznikajícího e-shopu Cíl: Hlavním cílem závěrečné diplomové práce je vytvoření marketingové komunikace pro nově vznikající internetových obchod. Metody: K vypracování závěrečné diplomové práce byly využity teoretické i praktické znalosti internetového marketingu, které byly nabyty při studiu problematiky a v rámci dlouhodobého pracovního poměru v oblasti sociálních médií. Využity byly i metody kvalitativního výzkumu, kterými byly ohnisková skupina a hloubkový rozhovor. Právě metody kvalitativního výzkumu spolu s neformálními rozhovory napomohly k analýze vhodných nástrojů marketingové komunikace. Výsledky: Výsledkem závěrečné diplomové práce je vytvořená kampaň marketingové komunikace pro nově vznikající internetový obchod. Kampaň se zaměřuje především na reklamu na sociálních sítích a placenou PPC reklamu. Realizace reklamy na sociálních sítích je naplánována pro platformy Facebook a Instagram, jež v současné době představují velmi silný nástroj marketingové komunikace. Umístění PPC reklamy je navrženo pro internetových vyhledávač Google, který rovněž představuje vysoký potenciál pro marketingovou komunikaci. Dalšími prvky navržené marketingové komunikace jsou dotazník, e-mailing, optimalizace webových stránek a soutěž....
Title: Creation of marketing communication within the business plan of the new created e-shop Objective: The main goal of the final diploma thesis will be the creation of marketing communication for the new created online store. Methods: The theoretical and practical knowledge of internet marketing acquired during the study of the issue and in the long-term employment relationship in the area of social media was used to write the final diploma thesis. It were used qualitative research methods, such as focus group and in-depth interview. Also these methods of qualitative research together with informal interviews helped to analyse the appropriate tools of marketing communication. Results: The result of the final diploma thesis is the creation of a marketing communication campaign for the new internet shop. The campaign focuses on advertisement on social network and paid PPC advertisement. Realizing adverts on social network is planned for Facebook and Instagram platforms, which are currently a very powerful tool for marketing communications. PPC ad placement is designed for Google's web search engine, which also has a high potential for marketing communications. Other elements of the proposed marketing communications are questionnaire, e-mailing, search engine optimization and competition. The...