Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky
School preparedness support for children with postponement of school attendance
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97763Identifikátory
SIS: 200278
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Loudová Stralczynská, Barbora
Oponent práce
Poche Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dítě předškolního věku, školní připravenost, školní zralost, odklad školní docházky, pedagogická diagnostika, předškolní vzdělávání, mateřská škola, učitelka mateřské školy, rodičeKlíčová slova (anglicky)
preschoolchild, schoolpreparedness, schoolreadiness, postponementofschoolattendance, pedagogicaldiagnostics, preschooleducation, kindergarten, numery schoolteacher, parentsTématem bakalářské práce je Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkumné šetření, které mapuje možné způsoby pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
The theme of bachelor's work is School preparedness support for children with postponement of school attendance. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the period of preschool age and its characteristics. Further, are defined the concepts of school readiness, school readiness, enrolment in the first year of nursery school, postponement of school attendance and its reasons. It is described and analysed pedagogical diagnostics, its methods and support options for children with the postponement of school attendance in kindergarten. The practical part is realized in the research the investigation of the possible ways of pedagogical diagnostics to verify the assumptions of the child before commencement of compulsory schooling. Part of the work are three case studies of children with delayed compulsory school attendance, in which are taken into account, the proposed recommendation of the pedagogical-psychological counseling for the creation of the plans of the pedagogical support, which are directed to the overall development of the child.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBöhmová, Nikola (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 21. 5. 2014Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné ... -
Diagnostika školní zralosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPetržilková, Ivana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 31. 5. 2017Diplomová práce se zabývá tématem diagnostiky školní zralosti. Pomocí teoretických poznatků představuje, na jaké úrovni by mělo mít dítě rozvinuté jednotlivé oblasti osobnosti a znalosti, než nastoupí k plnění školní ... -
Školní zralost
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVeselá, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 4. 2. 2015This thesis deals with the issue of school readiness and procedures for the assessment. It focuses on achieving individual developmental areas for children before they enter school, the conduct of the assessment of maturity ...