Show simple item record

Inmate education
dc.contributor.advisorJaluška, Aleš
dc.creatorBříšková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-03T11:27:25Z
dc.date.available2017-04-03T11:27:25Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9761
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je přiblížení tématu týkajícího se výkonu trestu odnětí svobody a zmapování současných možností práce s vězni. Hlavní tezí je předpoklad současného nastavení společnosti k humanizaci vězeňství a zkvalitnění práce s vězni k dosažení zdárné reintergace po propuštění. Pozornost je zaměřena na popis specifik pravidel výkonu trestu, prostředí věznice, osobnost pachatele trestného činu a dopad dlouhodobého věznění na změny osobnosti. Dále je představen smysl vzdělávání, které by mohlo mít význam pro změnu smýšlení odsouzených a již zmíněnou úspěšnou reintegraci do společnosti. Praktická část předkládá výzkumnou sondu provedenou rozhovory s odsouzenými na téma jejich motivace ke vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis to focus on the main patterns of imprisonment and to overview the contemporary approaches in inmate treatment. Based on the principles of humanization of penitentiary system the improve of the alternatives in inmates treatment mea follow the main goal - the optimal come back to the society after release. As introduction to the field there is a general description of a legal frame of penitentiary system and imprisonment, prison environment, person of the criminal offender and the impal of long- term imprisonment on personality ganges. The meaning of inmate education is approached as key point in inmate treatment and as a possible key point in setting further life goals after inmate come back to the society. Research part assumes and evaluates the interviews focused on motivation in education given by inmates placed in high and maximum security establishments.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání ve vězenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-22
dc.description.departmentHTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId442
dc.title.translatedInmate educationen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph000590336
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je přiblížení tématu týkajícího se výkonu trestu odnětí svobody a zmapování současných možností práce s vězni. Hlavní tezí je předpoklad současného nastavení společnosti k humanizaci vězeňství a zkvalitnění práce s vězni k dosažení zdárné reintergace po propuštění. Pozornost je zaměřena na popis specifik pravidel výkonu trestu, prostředí věznice, osobnost pachatele trestného činu a dopad dlouhodobého věznění na změny osobnosti. Dále je představen smysl vzdělávání, které by mohlo mít význam pro změnu smýšlení odsouzených a již zmíněnou úspěšnou reintegraci do společnosti. Praktická část předkládá výzkumnou sondu provedenou rozhovory s odsouzenými na téma jejich motivace ke vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis to focus on the main patterns of imprisonment and to overview the contemporary approaches in inmate treatment. Based on the principles of humanization of penitentiary system the improve of the alternatives in inmates treatment mea follow the main goal - the optimal come back to the society after release. As introduction to the field there is a general description of a legal frame of penitentiary system and imprisonment, prison environment, person of the criminal offender and the impal of long- term imprisonment on personality ganges. The meaning of inmate education is approached as key point in inmate treatment and as a possible key point in setting further life goals after inmate come back to the society. Research part assumes and evaluates the interviews focused on motivation in education given by inmates placed in high and maximum security establishments.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV