Média v práci učitele
Implementation of media in work of teacher
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9693Identifiers
Study Information System: 22431
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Hanková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou přinášet učitelům masová média a jak mohou ovlivňovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšířená média - tištěná média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, počítač a již velmi populární Internet. U každého zvlášť se pokusím ukázat jejich vznik a rozšíření a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšířením médií se mění možnosti i způsob používání technických prostředků učiteli. S nástupem informační společnosti přichází i obava z nekontrolovatelného šíření nejrůznějších informací. Nutností se začíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její řešení v nynějších pedagogických dokumentech bych se ráda zaměřila v další kapitole.
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou prinášet ucitelum masová média a jak mohou ovlivnovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšírená média - tištená média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, pocítac a již velmi populární Internet. U každého zvlášt se pokusím ukázat jejich vznik a rozšírení a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšírením médií se mení možnosti i zpusob používání technických prostredku uciteli. S nástupem informacní spolecnosti prichází i obava z nekontrolovatelného šírení nejruznejších informací. Nutností se zacíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její rešení v nynejších pedagogických dokumentech bych se ráda zamerila v další kapitole.