Search
Now showing items 1-10 of 10
The Story of the Learner Corpus LINDSEI_CZ
Článek
Date Issued: 2017
Abstract: The article presents the recently completed Czech subcorpus of the multinational learner corpus ofadvanced spoken English LINDSEI and aims to draw attention to some of the methodological concernsthe field of learner corpus ...
Když čtvrťáci píší vyprávění... Klimovič, Martin (2016): Detský pisateľ v procese tvorby textu. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity.
Recenze
Date Issued: 2017
Abstract not found
Workshop "Types of Iconicity in language use, development and processing"
Příspěvek v periodiku
Date Issued: 2017
Abstract not found
Prozodické aspekty reprodukované řeči v konverzačních příbězích
Prosodic Aspects of Reported Speech in Conversational Storytellings
Článek
Date Issued: 2017
Abstract: This article presents thefindings of a study on the prosodic aspects of reported speech in informal conversations. The majorityof the material was recorded by speakers themselves in the hope that this would eliminate ...
Samek, Tomáš (2016): Tahle země je naše: Český a německý veřejný prostor v deiktické perspektivě. Pardubice: Univerzita Pardubice.
Recenze
Date Issued: 2017
Abstract not found
Critical Discourse Analysis and Economy: An Interview with Michał Krzyżanowski
Příspěvek v periodiku
Date Issued: 2017
Abstract not found
Česká škola T. G. Masaryka v Chicagu — přehled a rozvoj výukových programů v letech 2012–2017
Příspěvek v periodiku
Date Issued: 2017
Abstract not found
Kateřina Šormová: Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta.
Recenze
Date Issued: 2017
Abstract not found
From Linguistic Landscape to Semiotic Landscape:Indigenous Language Revitalization and Literacy
Článek
Date Issued: 2017
Abstract: For endangered indigenous languages in Mexico, new forms of symbolic representation have beengenerated by linguistic landscapes. These forms involve the written use of these languages in publicspaces, which in turn ...