Číslo 2
Browse by
Recent Submissions
Now showing items 1-10 of 10
-
Critical Discourse Analysis and Economy: An Interview with Michał Krzyżanowski
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
Kateřina Šormová: Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta.
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
Když čtvrťáci píší vyprávění... Klimovič, Martin (2016): Detský pisateľ v procese tvorby textu. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity.
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
Samek, Tomáš (2016): Tahle země je naše: Český a německý veřejný prostor v deiktické perspektivě. Pardubice: Univerzita Pardubice.
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
Workshop "Types of Iconicity in language use, development and processing"
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
Čeština ve Velké Británii
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
Česká škola T. G. Masaryka v Chicagu — přehled a rozvoj výukových programů v letech 2012–2017
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
The Story of the Learner Corpus LINDSEI_CZ
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)The article presents the recently completed Czech subcorpus of the multinational learner corpus ofadvanced spoken English LINDSEI and aims to draw attention to some of the methodological concernsthe field of learner corpus ... -
Prozodické aspekty reprodukované řeči v konverzačních příbězích
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)This article presents thefindings of a study on the prosodic aspects of reported speech in informal conversations. The majorityof the material was recorded by speakers themselves in the hope that this would eliminate ... -
From Linguistic Landscape to Semiotic Landscape:Indigenous Language Revitalization and Literacy
(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)For endangered indigenous languages in Mexico, new forms of symbolic representation have beengenerated by linguistic landscapes. These forms involve the written use of these languages in publicspaces, which in turn ...