Zobrazit minimální záznam

Baudelaire's "aesthetic curiosities"
dc.contributor.advisorJarošová, Helena
dc.creatorPolcerová, Barbora
dc.date.accessioned2018-03-21T10:53:19Z
dc.date.available2018-03-21T10:53:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95508
dc.description.abstractPředmětem této práce je shrnout estetické postoje Charlese Baudelaira, přičemž opírat se budu převážně o Baudelairovy teoretické spisy na pomezí kritických úvah o umění a záznamů měnící se společnosti. Coby nejklíčovější zdroj Baudelairových úvah mi poslouží jeho "salony" o umění a esej Malíř moderního života z roku 1863, v němž, kromě jiného, Baudelaire definuje pojem modernost. V závěrečné části práce se pokusím na Baudelaira nahlédnout optikou estetické teorie století dvacátého. Vycházet budu především z textů Waltera Benjamina, jenž Baudelairovi věnoval celou sbírku esejí a spatřoval v něm prvního moderního spisovatele. Na Baudelairových poznatcích ilustruje postoje k urbanismu a modernitě. Úvahy tak přesahují uměleckou teorii a slouží jako reflexe dobových společenských změn, nepostrádajících relevanci ani pro století dvacáté. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on aesthetic thinking of Charles Baudelaire. I will mostly focus on Baudelaire's theoretic works between critical thoughts about art and reflection on a changing society. As the key source I will use Baudelaire's 'salons' about art and the essay The Painter of Modern Life from 1863 where he defines the term modernity. In the final part of the thesis I will concentrate on Baudelaire's thinking in the view of aesthetic theory of the 20th century. My primary source will be the works of Walter Benjamin who wrote a collection of essays about Baudelaire and considered him the first modern author. He uses Baudelaire's thoughts for making observations about urbanism and modernity. These observations go beyond art theory and we can understand them as reflection of historical and social changes in Paris of the 19th century which is relevant also to theories of the 20th century. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCharles Baudelaire|19th century|modernity|Walter Benjamin|arten_US
dc.subjectCharles Baudelaire|19. století|Walter Benjamin|modernost|výtvarné uměnícs_CZ
dc.titleBaudelairovy "estetické kuriozity"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-31
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId184021
dc.title.translatedBaudelaire's "aesthetic curiosities"en_US
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem této práce je shrnout estetické postoje Charlese Baudelaira, přičemž opírat se budu převážně o Baudelairovy teoretické spisy na pomezí kritických úvah o umění a záznamů měnící se společnosti. Coby nejklíčovější zdroj Baudelairových úvah mi poslouží jeho "salony" o umění a esej Malíř moderního života z roku 1863, v němž, kromě jiného, Baudelaire definuje pojem modernost. V závěrečné části práce se pokusím na Baudelaira nahlédnout optikou estetické teorie století dvacátého. Vycházet budu především z textů Waltera Benjamina, jenž Baudelairovi věnoval celou sbírku esejí a spatřoval v něm prvního moderního spisovatele. Na Baudelairových poznatcích ilustruje postoje k urbanismu a modernitě. Úvahy tak přesahují uměleckou teorii a slouží jako reflexe dobových společenských změn, nepostrádajících relevanci ani pro století dvacáté. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is focused on aesthetic thinking of Charles Baudelaire. I will mostly focus on Baudelaire's theoretic works between critical thoughts about art and reflection on a changing society. As the key source I will use Baudelaire's 'salons' about art and the essay The Painter of Modern Life from 1863 where he defines the term modernity. In the final part of the thesis I will concentrate on Baudelaire's thinking in the view of aesthetic theory of the 20th century. My primary source will be the works of Walter Benjamin who wrote a collection of essays about Baudelaire and considered him the first modern author. He uses Baudelaire's thoughts for making observations about urbanism and modernity. These observations go beyond art theory and we can understand them as reflection of historical and social changes in Paris of the 19th century which is relevant also to theories of the 20th century. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV