Výchovná a vzdělávací činnost knihoven a muzeí v České republice
Educational aktivity of libraries and museums in Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/95500Identifikátory
SIS: 161056
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
30. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Knihovny|muzea|galerie|čtenářská gramotnost|škola|školní knihovna|muzejní pedagogika|Baťův institut 14|15|výstava|Rámcový vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
Libraries|museums|art galleries|readers' literacy|school|school library|museum education|Baťův institut 14|15|exhibition|Framework Educational ProgramBakalářská práce postihuje výchovné a vzdělávací možnosti knihoven a muzeí v České republice. Zaměřuje se nejen na jejich současné tendence, ale rovněž na nové trendy a vize. Zkoumá kooperaci škol a jejích pedagogů s těmito kulturními institucemi. Dále věnuje pozornost rozvoji dětské gramotnosti a problematice školních knihoven. Praktická část práce je rozdělena na dvě části. První z nich přibližuje a hodnotí Baťův institut 14|15, jako centrum knižní, muzejní a galerijní kultury. Zvláštní zřetel je věnován výchově a vzdělávání provozovanými těmito institucemi včetně doprovodných programů. Druhá část referuje o přípravě, tvorbě a zpřístupnění výstavy ARS BELLUM: umění válečné.
The bachelor thesis deals with pedagogical and educational possibilities of libraries and museums in the Czech Republic. It focuses not only on their current tendencies, but also on new trends and visions. It examines the cooperation of schools and its teachers with these cultural institutions. It also focuses on the development of child literacy and the issue of school libraries. The practical part of the thesis is divided into two parts. The first one describes and evaluates the Bata Institute 14|15 as a center of book, museum and gallery culture. Special attention is paid to the education and training provided of these institutions, including accompanying programs. The second part reports on the preparation, creation and opening of the ARS BELLUM exhibition: War art.