Pedagogické řešení životní situace nezaměstnaných mladých lidí
Educational solution of the life situation of the unemployed young people
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/95398Identifikátory
SIS: 143602
Kolekce
- Kvalifikační práce [22831]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
30. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
absolvent školy|aktivní a pasivní politika zaměstnanosti|celoživotní učení|klíčové kompetence|kvalifikace|nezaměstnanost|poradenství|rekvalifikace|vzdělání|životní situaceKlíčová slova (anglicky)
a graduate of the school|active and passive employment policy|lifelong learning|key competencies|qualifications|unemployment|consulting|retraining|education|life situationv českém jazyce Tato diplomová práce pojednává o vlivu nezaměstnanosti na život mladých lidí. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části reflektuje situaci nezaměstnaných mladých lidí na trhu práce a zabývá se negativními důsledky dlouhodobé nezaměstnanosti. Zamýšlí se nad životními strategiemi nezaměstnaných a shrnuje poznatky o možnostech řešení nezaměstnanosti z pozice vzdělávací politiky a politiky zaměstnanosti. V empirické části se pak zaměřuje na zodpovězení otázek ohledně možností řešení nezaměstnanosti z pohledu referentů zaměstnanosti a samotných nezaměstnaných pomocí dotazníkového šetření. Reflektuje jejich vzájemnou spolupráci a obě skupiny respondentů nabízí návrhy na zlepšení informovanosti ohledně dalšího vzdělávání a rekvalifikačních kurzů. V závěrech dotazníkového šetření vyhodnocuji přínosy a nedostatky metody elektronického dotazníku a samotného výzkumného šetření.
This diploma thesis deals with the influence of unemployment on the life of young people. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. In the theoretical part, it reflects the situation of unemployed young people on the labour market and deals with the negative consequences of long-term unemployment. It looks at the life strategies of the unemployed and summarizes the lessons learned about the possibilities of tackling unemployment from education policy and employment policy. In the empirical section then focuses on answering questions about the possibility of solving unemployment from the perspective of examiners of employment and of the unemployed by means of a questionnaire survey. Reflects their mutual cooperation and the two groups of respondents offering suggestions to improve information about further education and retraining courses. In the conclusions of the questionnaire survey assessed the benefits and shortcomings of the methods of electronic questionnaire and the research.