Zobrazit minimální záznam

Zdvořilostní strategie v písemných žádostech zahraničních studentů
dc.contributor.advisorKlégr, Aleš
dc.creatorHermanová, Andrea
dc.date.accessioned2018-03-13T11:03:33Z
dc.date.available2018-03-13T11:03:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95318
dc.description.abstracti Abstrakt Diplomová práce zkoumá zdvořilostní strategie, které rodilí a nerodilí mluvčí anglického jazyka využívají v písemných žádostech adresovaných fakultě. Požadavky ze své podstaty zahrnují tvář ohrožující jednání (tzv. Face threatening acts), a vyžadují tak určitou formu zdvořilosti. Práce vychází z teoretickéko rámce Face managementu Brownové a Levinsona (1987). Empirická část srovnává strategie explicitní (negativní a pozitivní) a implicitní zdvořilosti a míru přímosti požadavků (Blum-Kulka, 1987), obsažených ve dvou stech emailových zprávách britských a irských, německých a francouzských studentů. Analýza ukázala, že národnost / rodný jazyk do určité míry určuje volbu zdvořilostních strategií, zatímco pohlaví studentů mělo vliv na míru přímosti požadavků. Kompletní přehled zkoumaných emailů je uveden v příloze. Klíčová slova teorie zdvořilosti, zachování tváře, požadavek, explicitní zdvořilost (negativní a pozitivní), implicitní zdvořilost, přímost požadavkucs_CZ
dc.description.abstracti Abstract The MA thesis examines the politeness strategies which native speakers and non-native speakers of English employ in written English requests addressed to the faculty. The requests represent by nature the category of Face threatening acts and require a certain level of politeness. The account of politeness is based on the Face management theoretical framework by Brown and Levinson (1987). The empirical part compares on-record (positive and negative) and o↵-record politeness strategies and the level of directness (Blum-Kulka, 1987) comprised in two hundred email messages sent by students of British and Irish, German, and French nationality. The analysis discovered that the nationality/native language is to some extent a determinative feature in the choice of politeness strategies, while the gender of the student influences the level of directness of the request. The Appendix contains the full sample of examined emails. Keywords politeness theory, face management, request, on- record politeness (negative and positive), o↵-record politeness, directness of requesten_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteorie zdvořilosti|zachování tváře|požadavek|explicitní zdvořilost (negativní a pozitivní)|implicitní zdvořilost|přímost požadavkucs_CZ
dc.subjectpoliteness theory|face management|request|on-record politeness (negative and positive)|off-record politeness|directness of requesten_US
dc.titlePoliteness strategies in foreign students' written requestsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-29
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192258
dc.title.translatedZdvořilostní strategie v písemných žádostech zahraničních studentůcs_CZ
dc.contributor.refereeŠaldová, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csi Abstrakt Diplomová práce zkoumá zdvořilostní strategie, které rodilí a nerodilí mluvčí anglického jazyka využívají v písemných žádostech adresovaných fakultě. Požadavky ze své podstaty zahrnují tvář ohrožující jednání (tzv. Face threatening acts), a vyžadují tak určitou formu zdvořilosti. Práce vychází z teoretickéko rámce Face managementu Brownové a Levinsona (1987). Empirická část srovnává strategie explicitní (negativní a pozitivní) a implicitní zdvořilosti a míru přímosti požadavků (Blum-Kulka, 1987), obsažených ve dvou stech emailových zprávách britských a irských, německých a francouzských studentů. Analýza ukázala, že národnost / rodný jazyk do určité míry určuje volbu zdvořilostních strategií, zatímco pohlaví studentů mělo vliv na míru přímosti požadavků. Kompletní přehled zkoumaných emailů je uveden v příloze. Klíčová slova teorie zdvořilosti, zachování tváře, požadavek, explicitní zdvořilost (negativní a pozitivní), implicitní zdvořilost, přímost požadavkucs_CZ
uk.abstract.eni Abstract The MA thesis examines the politeness strategies which native speakers and non-native speakers of English employ in written English requests addressed to the faculty. The requests represent by nature the category of Face threatening acts and require a certain level of politeness. The account of politeness is based on the Face management theoretical framework by Brown and Levinson (1987). The empirical part compares on-record (positive and negative) and o↵-record politeness strategies and the level of directness (Blum-Kulka, 1987) comprised in two hundred email messages sent by students of British and Irish, German, and French nationality. The analysis discovered that the nationality/native language is to some extent a determinative feature in the choice of politeness strategies, while the gender of the student influences the level of directness of the request. The Appendix contains the full sample of examined emails. Keywords politeness theory, face management, request, on- record politeness (negative and positive), o↵-record politeness, directness of requesten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV