Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Impact of Subscribed Instagram Content to Self-acceptance and Self-reprezentation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94843Identifikátory
SIS: 176147
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Miessler, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
31. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Instagram, teenageři, sebepřijetí, sebeprezentace, kvalitativní výzkum, sociální sítě, reflexe reklamního obsahu, identita, analýzaKlíčová slova (anglicky)
Instagram, Teenagers, Self-acceptance, Self-presentation, Social networks, Qualitative research, Perception of adverts, Identity, AnalysisDiplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
The theme of this master thesis is Instagram - a social networking service and its impact on self-acceptance and self-promoting of teenagers. In the first place, theoretical part aims to describe concepts, that are linked with social networks, such as prosuming, participative culture, and Web 2.0. Furthermore, general approach regarding the impact of social networks on teenagers is introduced. The main subjects of this research are contextualized in the field of social networks. The thesis strives to introduce following topics: the presentation of a distincitve identity on social media, the self-reflection under the influence of the subscribed content, and the marketing exploitation of Instagram influencers. There are three main goals of the dissertation, as stated in a hypothesis part. Firstly, how are the participants of the research influenced by the subscribed content. Secondly, whether is the information stream they are following being reflected in their own Instagram presentation. And finally, what is the impact on the participants of the research in case of advertising activity represented by the Instagram influencers. Qualitative research is focused on girls at the age of sixteen. This is a moderate deflection as the original hypothesis was aiming to involve wider research group of...