Kyberšikana na základních školách
Cyberbullying at basic schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94731Identifikátory
SIS: 179187
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mouralová, Magdalena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
29. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
kyberšikana, šikana, základní školy, vzdělávací politika, sociální patologie, expertní rozhovory, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
cyberbullying, bullying, basic schools, educational policy, social pathology, experts interview, qualitative researchTato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.
This thesis focuses on the theme of cyberbullying at selected basic schools in the Czech Republic. The conceptual basis rests upon Lawrence Kohlberg theory of moral development and theory of social pathology. Through the desk research of the relevant Czech and international research, and through experts interviewing, the aims of the thesis are mainly exploratory, i.e. to explore the nowadays situation in (incl. effects and prevention/fighting of) cyberbullying at sample basic schools in the Czech Republic.