Zobrazit minimální záznam

Transition from primary to lower secondary education - comparison of a longitudinal and a cross-sectional approach
dc.creatorKučerová, Barbora
dc.date.accessioned2018-02-09T09:52:02Z
dc.date.available2018-02-09T09:52:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94491
dc.description.abstractOF THESIS Title: Transition from primary to lower secondary education - comparison of a longitudinal and a cross-sectional approach Author: Mgr. Barbora Kučerová Number of pages and characters: 94 pages, 192 976 characters Number of appendices: 2 Number of references: 83 Abstract: This rigorosus thesis considers the concept of self-efficacy in a school environment and focuses on investigating the differences in the level of pupils' academic self-efficacy as well as the emotional perception of the change during the transition from primary to lower secondary education. The submitted work is the result of a comparison of a longitudinal and a cross-sectional approach to the research problem. Within the longitudinal approach, the level of academic self-efficacy and emotional perception of the change was measuered using a questionnaire on a one cohort sample of 173 fifth-graders during three times - before the transition, after the transition and after the adaptation to the change. Within the cross-sectional approach, the level of observed variables was measured using a questionnaire as well. In this case, the complete sample was devided into three different cohorts based on the time when the data was collected. The results of both types of research did not prove a statistically significant decrease of...en_US
dc.description.abstractRIGORÓZNÍ PRÁCE Název práce: Tranzice mezi 1. a 2. stupněm základního vzdělání - porovnání longitudinálního a transverzálního přístupu Autor práce: Mgr. Barbora Kučerová Počet stran a znaků: 94 stran, 192 976 znaků Počet příloh: 2 Počet použitých zdrojů a literatury: 83 Abstrakt: Rigorózní práce se zabývá konceptem self-efficacy ve školním prostředí a zaměřuje se na zjišťování rozdílů v úrovni akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny žáků během přechodu z 1. na 2. stupeň základního vzdělání. Předkládaná práce je výsledkem srovnání longitudinálního a transverzálního přístupu k výzkumnému problému. V rámci longitudinálního přístupu byla úroveň akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny zjišťována pomocí dotazníku na jedné kohortě 173 respondentů 5. tříd sledovaných během tří měřených období - před přechodem, po přechodu a po adaptaci na změnu. V rámci transverzálního přístupu byla úroveň sledovaných proměnných také měřena dotazníkem, v tomto případě bylo ovšem celkem 1510 respondentů rozděleno do tří různých kohort v závislosti na období sběru dat. Výsledky analýzy obou typů studií neprokázaly statisticky významný pokles úrovně akademické self-efficacy žáků během přechodu a akademická self-efficacy zde hrála roli spíše trvalé osobnostní charakteristiky. Oproti očekáváním...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectself-efficacy|akademická self-efficacy|přechod|adaptace|změnacs_CZ
dc.subjectself-efficacy|academic self-efficacy|transition|adaptation|changeen_US
dc.titleTranzice mezi 1. a 2. stupněm základního vzdělání - porovnání longitudinálního a transverzálního přístupucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-11-15
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178214
dc.title.translatedTransition from primary to lower secondary education - comparison of a longitudinal and a cross-sectional approachen_US
dc.contributor.refereeŠírová, Eva
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRIGORÓZNÍ PRÁCE Název práce: Tranzice mezi 1. a 2. stupněm základního vzdělání - porovnání longitudinálního a transverzálního přístupu Autor práce: Mgr. Barbora Kučerová Počet stran a znaků: 94 stran, 192 976 znaků Počet příloh: 2 Počet použitých zdrojů a literatury: 83 Abstrakt: Rigorózní práce se zabývá konceptem self-efficacy ve školním prostředí a zaměřuje se na zjišťování rozdílů v úrovni akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny žáků během přechodu z 1. na 2. stupeň základního vzdělání. Předkládaná práce je výsledkem srovnání longitudinálního a transverzálního přístupu k výzkumnému problému. V rámci longitudinálního přístupu byla úroveň akademické self-efficacy a emocionálního prožívání změny zjišťována pomocí dotazníku na jedné kohortě 173 respondentů 5. tříd sledovaných během tří měřených období - před přechodem, po přechodu a po adaptaci na změnu. V rámci transverzálního přístupu byla úroveň sledovaných proměnných také měřena dotazníkem, v tomto případě bylo ovšem celkem 1510 respondentů rozděleno do tří různých kohort v závislosti na období sběru dat. Výsledky analýzy obou typů studií neprokázaly statisticky významný pokles úrovně akademické self-efficacy žáků během přechodu a akademická self-efficacy zde hrála roli spíše trvalé osobnostní charakteristiky. Oproti očekáváním...cs_CZ
uk.abstract.enOF THESIS Title: Transition from primary to lower secondary education - comparison of a longitudinal and a cross-sectional approach Author: Mgr. Barbora Kučerová Number of pages and characters: 94 pages, 192 976 characters Number of appendices: 2 Number of references: 83 Abstract: This rigorosus thesis considers the concept of self-efficacy in a school environment and focuses on investigating the differences in the level of pupils' academic self-efficacy as well as the emotional perception of the change during the transition from primary to lower secondary education. The submitted work is the result of a comparison of a longitudinal and a cross-sectional approach to the research problem. Within the longitudinal approach, the level of academic self-efficacy and emotional perception of the change was measuered using a questionnaire on a one cohort sample of 173 fifth-graders during three times - before the transition, after the transition and after the adaptation to the change. Within the cross-sectional approach, the level of observed variables was measured using a questionnaire as well. In this case, the complete sample was devided into three different cohorts based on the time when the data was collected. The results of both types of research did not prove a statistically significant decrease of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV